• تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 12:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 385
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کم تحرکی از مهم ترین عوامل غیر تغذیه ای در بروز بیماری های مزمن است

پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی راهکاری ساده و ارزان در پیشگیری از بروز بیماریهای مزمن است که با آموزش و فرهنگ سازی صحیح می توان به آن دست یافت.

کم تحرکی از مهم ترین عوامل غیر تغذیه ای در بروز بیماری های مزمن است

به گزارش روابط عمومی معاونت غذاو دارو، مهندس زهرا کامرانی کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو در برنامه آموزشی با عنوان عوامل موثر در ارتقاء وضعیت تغذیه ای جوانان که صبح امروز 23 مرداد 1402 در سرای محله جمالزاده برگزار شد گفت: ساده ترین و متداول ترین روش ارزیابی وزن بدن، استفاده از نمایه توده بدن (BMI) و مقایسه آن با جدول استاندارد است تا وضعیت فرد مشخص شود. نمایه توده بدن از تقسیم وزن بدن بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر بدست می آید.

وی افزود: در صورتی که بر اساس جدول فوق BMI فردی مساوی یا بیشتر از 25 باشد، فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی است.

کارشناس تغذیه اظهار داشت: پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی راهکاری ساده و ارزان در پیشگیری از بروز بیماریهای مزمن است که با آموزش و فرهنگ سازی صحیح می توان به آن دست یافت.

وی افزود: اضافه وزن و چاقی هر دو زمینه ساز بروز برخی از بیماریهای مزمن نظیر دیابت، پرفشاری خون، بیماری قلبی عروقی، افزایش چربی های خون و انواع سرطان ها هستند. ارزیابی وزن بدن نقش مهمی در جهت تشخیص اضافه وزن و چاقی و پیشگیری از این بیماری ها دارد.  

مهندس کامرانی: رعایت اصل تعادل و تنوع، افزایش مصرف میوه و سبزی، کاهش مصرف نمک و چربی، افزایش مصرف فیبر، کاهش مواد قندی و نشاسته ای و همچنین فعالیت ورزشی را مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن عنوان کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 241867
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *