• تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 14:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 106
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه ساب کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار شد

جلسه بررسی رفع مشکلات موجود در حوزه تجویز و مصرف منطقی دارو با هدف بررسی و هماهنگی اجرای طرح پایلوت نسخه نویسی و نسخه پیچی order محور برای بیماران بستری برگزار شد.

جلسه ساب کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذاو دارو، جلسه ساب کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در تاریخ 15 اسفند  1402 با حضور دکتر حنانه برادران مدیر اداره واحد نظارت و پایش فراورده های سلامت محور، دکتر نجم الدین استاد یار گروه داروسازی بالینی و رییس بخش مراقبتهای دارویی بیمارستان سینا، دکتر گنجعلی خان مدیر درمان دانشگاه  و مهندس جعفری پناه نماینده محترم شرکت تیراژه( به صورت مجازی) در سالن شورای معاونت غذا و داروی تهران برگزار گردید.

در ابتدای جلسه  دکتر حنانه برادران مدیر نظارت و پایش مصرف فرآوردهای سلامت محور گزارش مختصری از کمیته تجویز و مصرف منطقی دانشگاه و مصوبات آن ارائه نمود.

در ادامه مهندس صباغیان نماینده مدیریت آمار و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به ظرفیتهای موجود درHIS   در خصوص نسخه نویسی orderمحور بر اساس آزمون صورت گرفته در  مجتمع بیمارستانی امام خمینی، به شرح، ترتیب انجام فرآیند به صورت ثبت دستورات دارویی توسط پزشک، تبدیل دستورات پزشک به درخواست دارو توسط پرستار و تک پیچی نسخه در داروخانه پرداخت.

دکتر گنجعلیخان مدیر درمان دانشگاه در خصوص قابل اجرا و امکان پذیر بودن طرح مطروحه گفت: این در صورتی امکانپذیر به نظر می‌رسد که تمامی orderهای پزشک اعم از دارویی یا سایر دستورات پاراکلینیکی و.. در سامانه HIS ثبت شود.

دکتر نجم الدین رییس بخش مراقبتهای دارویی بیمارستان سینا نیز در ادامه افزود: نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشک2 و اسکن نسخه دارویی دستی و ارسال آن به داروخانه دو راه حلی است که در سایرکشورهای جهان جهت ایجاد دسترسی داروساز بیمارستانی فراهم است و  با بومی سازی روشهای جاری در جهان میتوان کار را پیش برد.

وی تصریح کرد: بدیهی است که ثبت دستورات دارویی توسط پزشک میتواند به طور چشمگیری خطاهای داروپزشکی را کاهش دهد و در حال حاضر گزارشها جهت بررسی تجویز و مصرف منطقی دارو بر اساس مصرف استخراج می شود.

مهندس جعفری نماینده شرکت تیراژه نیز در ادامه به نقش صاحبان فرآیند(پزشکان و پرستاران) و تامین ملزومات و سخت افزارهای لازم در اجرای طرح تاکید نمود و آمادگی خود را در همکاری برای  اجرای طرح اعلام کرد و گفت:  در هر یک از مراکز درمانی که تعیین شود برنامه جهت بهره برداری نصب خواهد شد .

توضیح اینکه : مقرر گردید برنامه مطروحه در معاونت درمان تست و پس از حصول اطمینان  یکی از مراکز درمانی  جهت اجرای پایلوت تعیین و انجام هماهنگیهای لازم با مرکز درمانی مورد نظر توسط معاونت درمان انجام شود.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 261194
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

جلسه ساب کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار شد جلسه ساب کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار شد