• تاریخ انتشار : 1398/04/10 - 15:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برپایی غرفه معاونت غذا و دارو در گالری فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران

غرفه معاونت غذا و دارو دانشگاه در خصوص معرفی برچسپ اصالت کالا و با محوریت تشخیص اقلام سلامت محور اصیل و تقلبی (قاچاق) در گالری فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برپا شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، به مناسبت فرا رسیدن 12 تیرماه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیرو مصوبات دومین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات در خصوص برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری و عملکرد دستگاه های عضو کارگروه مبارزه با قاچاق با موضوع معضلات قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی؛ روز دوشنبه مورخ 10 تیر 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نمایشگاهی در محل ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران برپا کرد.
همچنین غرفه معاونت غذا و دارو تهران با هدف آشنایی در خصوص معرفی برچسپ اصالت کالا با محوریت تشخیص اقلام سلامت محور اصیل، تقلبی و قاچاق از یکدیگر و نمایش آثار هنری هنرمندان کشور در زمینه گرافیک درگالری فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برپا شد.
بازدیدکنندگان با حضور در این غرفه نحوه کار با سامانه استعلام کالا را با استفاده از تبلت توسط کارشناس حاضر آموزش دیدند.
کارشناس حاضر در این غرفه ضمن آموزش برچسب اصالت کالا به مراجعه کنندگان، شماره استعلام محصولات سلامت محور '20008822' برای ارسال پیامک، نرم افزار تلفن همراه TTAC را در اختیار آنها قرار دادند تا از این طریق صحت و سلامت محصولات وارداتی خریداری شده را استعلام کنند.
مهندس اسدیان، کارشناس رسیدگی به امور قاچاق معاونت غذا و دارو  در خصوص کالاهای سلامت محور گفت: کالاهای سلامت محور شامل محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، شیر خشک، دارو و مکمل می باشند؛ که اگر این محصولات تولید داخل باشند باید دارای نشان سیب سلامت و شماره پروانه بهداشتی ساخت بوده و چنانچه وارداتی باشد برچسب اصالت کالا ملاک اصلی برای تشخیص سلامت کالا است.
وی تأکید کرد در تبلیغات ماهواره ای، کانال های فضای مجازی و ارسال های پستی عنوان می شود که این محصولات دارای سیب سلامت است در حالی که این یک فریب بوده زیرا کالاهای وارداتی سلامت محور اگر مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشد باید برچسب اصالت کالا بر روی آن درج شود.
توضیح اینکه بروشور هایی با عنوان سلامت و ایمنی کالاهای سلامت محور وارداتی و نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور  'ttac' بین بازدیدکنندگان توزیع شد.
همچنین محمدی دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سرهنگ مرادی معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ از غرفه معاونت غذا و دارو بازدید کردند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 244752
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر