• تاریخ انتشار : 1402/12/02 - 12:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 176
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گزارش رادیویی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت دانشگاه با رادیو تهران

گزارش رادیویی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت دانشگاه با رادیو تهران در خصوص کالاهای آرایشی و بهداشتی موجود در بازار انجام شد.

گزارش رادیویی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت دانشگاه با رادیو تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ مهندس کسری مومنیان مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در خصوص کالاهای آرایشی و بهداشتی موجود در بازار و راههای تشخیص کالای اصل از تقلبی و قاچاق صبح امروز 2 اسفند 1402 با رادیو تهران گفتگویی انجام داد

در این گفتگو مهندس مومنیان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان هدف از این گفتگوی تلفنی را ارتقای دانش عمومی و ارائه راهکارهای تشخیص کالاهای اصیل از کالاهای قاچاق و تقلبی عنوان کرد و گفت: با عنایت به رسالت معاونت غذا و دارو دانشگاه و باتوجه به اینکه کالاهای قاچاق و تقلبی در درازمدت باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیر و عوارض پوستی ،چشمی و واکنش آلرژیک می گردد این اطلاع رسانی صورت می گیرد.

وی در خصوص کالاهای آرایشی و بهداشتی موجود دربازار اظهار داشت: این کالاها باید حتما دارای برچسب اصالت کالا باشند و وجود این برچسب شرط لازم برای این کالاها است اما شرط کافی نیست. پس از بررسی وجود این برچسب حتما باید موارد مندرج برروی ان استعلام گردد.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت افزود:واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی به صورت محصول نهایی، محدود شده است و اکثر کالاها های موجود در بازار یا تولید داخل هستند که باید مشخصات شامل: آدرس واحد تولیدی،لوگوی سازمان غذا و دارو بصورت سیب سلامت ، تاریخ تولید و انقضاء داشته باشند.

وی همچنین در خصوص شناسایی کالای اصیل افزود: برای شناسایی کالاهای تولید داخل معمولا از شماره پروانه ساخت و شکل سیب سازمان غذا و دارو و برای شناسایی کالاهای وارداتی از شماره پروانه ساخت و لگوی سازمان غذا و دارو استعلام گرفته می شود و در خصوص کالا های وارداتی باید به برچسب اصالت کالا که به رنگ سفید با حاشیه زرد رنگ است و شامل کد 16 رقمی ،ارسال کد به سامانه پیامکی 20008822 ویا از طریق نصب نرم افزار تی تک بر روی تلفن همراه می توان استعلام کالاهای اصیل را دریافت کرد.

مهندس مومنیان در ادامه خاطر نشان کرد: روش استعلام می تواند با نصب نرم افزار ttac برروی گوشی تلفن همراه باشد که این نرم افزار علاوه بر قابلیت استعلام، اطلاعات مفید دیگری را هم مثل اطلاعات دارویی، لیست داروخانه ها و ... را نیز شامل می شود و استعلام آنها با استفاده از اسکن QR کد کاتالوگ فراورده بررسی و با کنترل UID و کد 16 رقمی صورت میگیرد.

در پایان :مهندس مومنیان بر استعلام کالای اصیل از تقلبی تاکید کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 259908
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی