• تاریخ انتشار : 1402/05/02 - 16:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 172
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: در حوزه دارویی باید نگاه جهانی و استاندارد داشته باشیم

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تکریم دکتر محمود بیگلر معاون پیشین و معارفه دکتر سید اسمعیل سادات ابراهیمی سرپرست جدید معاونت غذا و دارو تاکید کرد: در حوزه دارویی باید نگاه جهانی و استاندارد داشته باشیم.

مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی  معاونت غذا و دارو، این مراسم روز دوشنبه 2 مرداد 1402 با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئولان و مدیران معاونت غذا و دارو در سالن شورا معاونت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر سید اسمعیل سادات ابراهیمی سرپرست معاونت غذا و دارو ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه فعالیت های معاونت غذا و دارو و کارشناسان این مجموعه را تشریح کرد.
دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه گفت: ما دچار یک بازی کثیف قدرتمندان علم ٫ تکنولوژی و ثروت جهانی هستیم که اگر دقت نکنیم و در بهره‌برداری از علم نوین جهانی به صورت گزیده انتخاب نکنیم در سیاهچاله‌های ناشی از این غفلت محو خواهیم شد.
برخی از پروتکل‌های پیشنهادی در کتب تکست پایه پزشکی بر اساس منافع کمپانی‌های دارویی و تجهیزاتی پیشنهاد شده و لازم است ما با احتیاط بیشتری در عرصه تکنولوژی و داروهای مدرن وارد شویم. این به این معنی نیست که از تکنولوژی‌های مدرن استفاده نکنیم بلکه باید روش صحیح استفاده از تکنولوژی را یاد بگیریم.
برای مثال در کانادا ۷۰ درصد  ام آر آی انجام شده منجر به تشخیص صحیح می‌شود اما در ایران متاسفانه در بخش دولتی و دانشگاهی حداکثر تا ۳۰ درصد موارد به کارگیری ام آر آی بر اساس گایدلاین و موازین علمی است.
 ایشان اشاره کرد:
 باوجود چالش هایی که درزمینه کمبود دارو داریم اما می توانیم با برنامه ریزی درست این معضل را حل کنیم.
وی افزود: باید در بحث دارو، مطابق استانداردهای جهانی و نگاه منطقه ای طوری رفتار کنیم تا از اسراف جلوگیری شود و این امر تنها با اصلاح ساختار رفتاری و آموزش امکان پذیر است.
رئیس دانشگاه در ادامه درجمع مدیران معاونت غذا و دارو با تاکید به بحث توسعه اخلاق اظهار داشت: با توجه به اینکه نگاه مردم به پزشکان دقیق است، در تمامی ابعاد جامعه باید توسعه اخلاقی را مدنظر قرار دهیم و دیگران را با رفتار و عمل خودمان به اخلاق دعوت کنیم.
وی همچنین در خصوص بحث پیشگیری از تخلفات در سطوح مختلف از جمله غذا و دارو یادآور شد: باید راههای پیشگیری را مرتب بازبینی کرده و توسعه دهیم و کاری کنیم تا تخلفی صورت نگیرد و این امر تنها با تولید برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی درست میتواند صورت گیرد.
در پایان، دکتر قناعتی با اهدای هدیه از زحمات دکتر بیگلر در زمان تصدی ایشان تقدیر کرد و افزود: امیدوارم کارها طوری مدیریت شود و با همکاری همه همکاران معاونت بتوان تکالیف خود را به نحواحسن و در جهت رضایت به مردم انجام دهیم.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 240711
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *