• تاریخ انتشار : 1401/11/09 - 14:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

حضور فعال غرفه معاونت غذا و دارو در جشنواره ایران «سالم و جوان بمان»

جشنواره ایران «سالم و جوان بمان» در راستای (جوانی جمعیت) و با برپایی غرفه های مختلف در حیطه های ارائه خدمات در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، جشنواره ایران «سالم و جوان بمان» با مشارکت معاونت های غذا و دارو، دانشجویی و تعدادی از دانشکده ها و واحدهای تابعه در حیطه های ارائه خدمات؛ بهداشت باروری و سلامت زنان، طب سنتی و ناباروری، سلامت روان و خانواده، تغذیه و سبک زندگی سالم، پوست و مو و غدد، ورزش و حرکات اصلاحی و بازارچه بانوان کارآفرین از امروز 9 بهمن 1401 به مدت سه روز در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است. 
مهندس کسری مومنیان کارشناس رسیدگی به امور قاچاق معاونت غذا و دارو با اشاره به اینکه در غرفه این معاونت در خصوص اقلام« سلامت محور»  اطلاعات را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهیم؛ گفت: برچسب اصالت و سلامت کالا ابزاری برای ردیابی و رهگیری محصولات سلامت محور است. 
وی افزود: این فرآورده ها شامل تمام فرآورده هایی است که تحت نظر سازمان غذا و دارو است و کنترل اصالت فرآیندی است که در آن مصرف کننده و یا هر شخص ذینفع تعریف شده دیگر می تواند مستقل از فرآیند رهگیری و ردیابی، بوسیله راه ها و ابزارهای استعلام ایجاد شده در سامانه تی تک و پاسخ های دریافتی از تقلبی و یا اصل بودن فرآورده آگاه شود. 
مهندس مومنیان در ادامه به نشانگر تغذیه ای اشاره کرد و یادآور شد: نشانگرهای تغذیه ای به منظور مقایسه یک محصول با محصول دیگر نیست بلکه مقایسه یک محصول با تولید متفاوت است. اولویت انتخاب با محصولی است که با توجه به شرایط فیزیکی و جسمانی شما، مناسب تر است. با استفاده از نشانگرهای رنگی تغذیه ای و مقادیر آن ها می توان مناسب ترین ها را انتخاب کرد. 
سپس زهرا کامرانی کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس مدیریت پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو در ادامه با اشاره به اینکه در این جشنواره در غرفه معاونت غذا و دارو نشانگرهای اقلام غذایی را معرفی می کنیم؛ گفت: در قسمت پایش فرآورده های سلامت برای طرح جوانی جمعیت مدیریت پایش مصرف داروهایی که موجب سقط جنین می شود را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: بررسی اثر عوامل دارویی یا فرآورده های گیاهی در ایجاد ناباروری در زوجین بسته به جنس خانم و آقا عوامل اثرگذار، متفاوت هستند که امید داریم بتوانیم با شناسایی این عوامل تا حد زیادی به زوجین نابارور در درمان کمک کنیم.  
پس از آن مهندس حسن ناصری کارشناس واحد مبارزه با قاچاق اداره نظارت معاونت غذا و دارو یادآور شد: الصاق برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی محصولات سلامت محور شرط لازم بوده اما کافی نیست و به منظور بررسی اصالت را از سه طریق ارسال پیامک به شماره 20008822 و یا مراجعه به این سامانه و یا از طریق نصب اپلیکیشن TTAC بر روی تلفن همراه امکان پذیر است. 
وی با تاکید بر اینکه حتماً سری ساخت و تاریخ انقضای روی برچسب اصالت کالا با تاریخ انقضا و سری ساخت درج شده بر روی کالا مطابقت داده شود؛ تصریح کرد: شماره سامانه پیام کوتاه برای استعلام شناسه اصالت کالا فقط شماره 20008822 است و هیچ تضمینی برای سلامت محصولات خوراکی، بهداشتی و دارویی وارداتی فاقد برچسب اصالت وجود ندارد. 
توضیح اینکه جشنواره ایران «سالم و جوان بمان» از 9 تا 11 بهمن 1401 از ساعت 9 تا 14 در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برپا است. در پایان جشنواره به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود. 
 
  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 243868
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *