• تاریخ انتشار : 1403/02/23 - 09:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 88
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته فشارخون:

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی

ﺩﻭﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯشی کاﻫﺶ مصرف نمک ﺩﺭ برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی در طرح‌ برچسب موادغذایی ﺑﺎ ﻫﺪﻑ آشنایی دانش آموزان در مدرسه دخترانه مکتب القرآن اسلامشهر برگزار گردید.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت غذا و دارو، مهندس بیتا نافعی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در تاریخ 23 اردیبهشت 1403 با حضور در مدرسه دخترانه مکتب القرآن درخصوص آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی در طرح‌ برچسب موادغذایی توضیحاتی را به تفصیل ارائه دادند.

در ابتدا مهندس نافعی آگاهی از اطلاعات مندرج برروی برچسب محصولات خوراکی و آشامیدنی را راهی مهم به سوی سلامتی عنوان کرد و گفت: نشانگر رنگی تغذیه ای کمک می کند زمانیکه تصمیم به خرید یک ماده غذایی یا آشامیدنی داریم بتوانیم در یک نگاه ارزیابی و انتخاب مناسبی داشته باشیم.

وی  افزود: چنانچه رنگ قند یا چربی یا نمک، قرمز باشد باید دقت داشت تا با توجه به شرایط جسمانی فرد به چه مقدار وچه زمانی مصرف شود و اگر رنگ هرکدام از موارد فوق نارنجی باشد مارا به یک انتخاب نسبتا خوب راهنمایی کرده و درصورتیکه سبز باشد انتخاب برای محصول مطمئن تر و سالم تر است.

مهندس نافعی در ادامه در خصوص  توجه به علامت سازمان غذا و دارو و شماره پروانه بهداشتی ساخت هنگام خرید یادآور شد: در خصوص راه کاهش مصرف نمک ازجمله استفاده از طعم دهنده های طبیعی و چاشنی ها به جای نمک، اصلاح روش پخت و پز، انتخاب میان وعده های سالم و بدون نمک، مصرف مواد غذایی تازه به جای فرآوری شده میتواند موثر باشد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی افزود: نشانگرها علاوه بر مشخص کردن میزان انرژی در هر سهم، میزان قند، نمک، چربی و اسیدهای چرب ترانس را با سه رنگ قرمز و سبز و نارنجی نشان می دهند. رنگ سبز یعنی حاوی مقادیر ناچیزی از قند، چربی یا نمک است  و مارا به یک انتخاب مطمئن تر و سالم تر راهنمایی میکند. نارنجی یعنی میزان قند، چربی و نمک آن ماده غذایی متوسط است ما را به یک انتخاب نسبتا خوب راهنمایی میکند و نیاز است در مصرف آن احتیاط شود.

وی  یادآور شد: با توجه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی، برچسب نشانگر رنگی این امکان را به مصرف کننده می‌دهد تا ماده غذایی مناسبتری را انتخاب کند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 265524
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی