• تاریخ انتشار : 1402/11/29 - 13:19
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 212
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گفتگوی کارشناس کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با رادیو بازار

گزارش رادیویی کارشناس کنترل مواد غذایی وآرایشی و بهداشتی در خصوص الزامات برچسب گذاری محصولات غذایی و نشانگرهای رنگی در رادیو بازار انجام شد.

گفتگوی کارشناس کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با رادیو بازار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو ؛ دکتر هانیه طلوعی کارشناس کنترل مواد غذایی ،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در خصوص الزامات برچسب گذاری محصولات غذایی و نشانگرهای رنگی صبح امروز 29 بهمن 1402 با رادیو بازار گفتگویی انجام داد

 در این گفتگو دکتر طلوعی در خصوص اهمیت توجه به اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی های محصولات غذایی در راستای انتخاب محصول سالم تر توضیحاتی را ارائه داد.

وی در ادامه افزود : محصولات خوراکی عرضه شده باید مطابق ضوابط و قوانین، تولید و دارای پروانه ساخت معتبر باشند. در برچسب های غذایی این محصولات ذکر مواردی از جمله نام و نام تجاری محصول، وزن فراورده، شماره پروانه ساخت دارای اعتبار، تاریخ تولید و انقضا، مواد تشکیل دهنده به همراه درج تراریختگی اجزای تشکیل دهنده (در صورت لزوم)، شرایط نگهداری الزامی بوده و توجه مصرف کنندگان به این موارد نقش مهمی در انتخاب صحیح غذای ایمن دارد.

دکتر طلوعی خاطر نشان کرد: نشانگرهای رنگی تغذیه ای با هدف افزایش آگاهی مصرف کننده گان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقاء سلامت جامعه طراحی شده و در برچسب های غذایی درج می گردند تا هر فرد با توجه به شرایط جسمانی و نیازهای شخصی و حتی سابقه بیماری انتخابی آگاهانه داشته باشد.

 وی در پایان ضمن توضیح در خصوص سهم غذایی نمایش داده شده  به توضیح مفهوم رنگ‌های نشانگر رنگی تغذیه‌ای پرداخت.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 259497
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی