• تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 13:27
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کاری کن که دوست داری آن کار قاعده ای عمومی برای همگان شود

در راستای صیانت ازحقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع جلسه ای با محوریت اخلاق و مهارت های ارتباطی در سازمانهای دانشگاهی برگزار شد.

دکتر حمیدرضا نمازی عضوهیئت‌علمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا ودارو، جلسه ای با موضوع اخلاق و مهارت های ارتباطی در سازمان های دانشگاهی با سخنرانی دکتر حمیدرضا نمازی عضوهیئت‌علمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژه مدیران و کارکنان معاونت دانشگاه صبح امروز 27 دی ماه 1401  در سالن شورا برگزار شد.

دکتر نمازی در ابتدا در خصوص اخلاق ارتباطی و داروسازی گفت: سرشت داروسازی سپرهای مختلفی از جمله: علم، تدبیر،صنعت و تجارت دارد.

عضو هیئت‌علمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه افزود:تدبیر نتیجه رهبری مدیریتی و کارمندی است.

 وی همچنین ادامه داد: در بحث اخلاق ارتباطی ما با هفت اصل صداقت، سودرسانی، ضرر نرساندن، عدالت، جبران،سپاس و بهبود خود روبرو هستیم که هرکدام از این اصل ها به تنهایی می تواند در فرد و ارتباط با دیگران اثر بخش باشد.

دکتر نمازی  قاعده طلایی اخلاق را مستلزم تخیل اخلاقی دانست و گفت: در اخلاق حرفه ای ما با چند قاعده طلایی روبرو هستیم که: با دیگران چنان رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند، کاری کن که دوست داری آن کار قاعده ای عمومی برای همگان باشد و دیگری غایت است نه وسیله .

وی همچنین هنر اخلاق را در گرو خود را جای دیگران گذاشتن دانست و افزود: گفتگو اکسیر کاستن از تنش هاست و در مسئله حریم ما با انسان زدایی مواجه هستیم.

دکتر نمازی درپایان اظهار داشت: در محیط کار به منظورداشتن اخلاق ارتباطی باید دلسوزی،شفقت،همدردی،همدلی و گسست را مد نظر قرار داده و رعایت کنیم.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 226922
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه