• تاریخ انتشار : 1399/12/19 - 10:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

چهارمین جلسه مجازی و نیمه حضوری کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل - مواد خوراکی و آشامیدنی

چهارمین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل ،مواد خوراکی و آشامیدنی باهدف مبارزه با قاچاق و تقلب اقلام سلامت محور با حضور معاون غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، چهارمین  جلسه  مجازی و نیمه حضوری ؛کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل و مواد خوراکی و آشامیدنی با حضور دکتر منان حاجی محمودی، معاون غذا و دارو؛ دکتر ابوالفضل نجاریان، مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو؛ مدیران و کارشناسان اداره کل دارو و مکمل سازمان غذا و دارو، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، اطلاعات سپاه تهران، سازمان صمت، بازرسی اتاق اصناف، پلیس نظارت بر اماکن و اتحادیه خرازی فروشان تهران، 18 اسفند 99 در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر نجاریان ضمن خیرمقدم به مدعوین ، به پیگیری مصوبات جلسه گذشته با موضوع مصوبات اجرا شده، مصوبات در دست اقدام و قابل پیگیری و مشکلات و خلاء های موجود در فرآیند مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور مطرح شد ؛ با اعضا جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سپس دکتر حاجی محمودی به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخت و مقرر شد: تدوین نهایی "ضابطه پست" در سال 1400 سازمان صنعت و معدن و معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در خصوص شرکت های پخشی که اقدام به توزیع دارو و مکمل اقلام سلامت محوراز طریق پست انجام می شود تعامل بیشتری داشته باشند.

همچنین به پیگیری رفع خلاهای قانونی و ضمانت اجرایی برای برخورد با شرکت های پخش اقلام سلامت محور که مجوز از وزارت بهداشت و سازمان صمت را تواما" ندارند وهمچنین مکاتبه با سازمان صمت (معاونت امور توسعه بازرگانی) در خصوص صدور مجوز رسمی برای شرکت های پخش اقلام سلامت محورپیگیری و تصمیم گیری شود.

در ادامه جلسه معاون غذا و دارو افزود: پیگیری مجوزهای شرکت های پخش اقلام سلامت محور، اقدام در خصوص دسترسی به تارنمای فیلترینگ سازمان غذا و دارو و پیگیری پنل نظارتی مرکز توسعه تجارت الکترونیک انجام شوند.

دکتر حاجب محمودی خاطر نشان کرد موارد ذیل از جمله پیشبرد دستورالعمل پیشگیری از تبلیغ اقلام سلامت محور(دارو و مکمل ) قاچاق در فضای مجازی باعث تشکیل پرونده و اعلام جرم شده  همچنین ادامه پیگیری مشکلات پاساژ معظم و ارائه گزارش کامل در مورد سامانه جامع انبارها در اولین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور در سال 1400 مبنی بر نحوه دسترسی دانشگاه ها و اقدامات قابل اجرا توسط معاونت های غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی سطح استان ارائه شود.

وی هچنین تصریح کرد اقدامات قابل اجرا توسط دانشگاه های مذکور ،استمرار برنامه های آموزشی و آگاه سازی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از استفاده از اقلام سلامت محور قاچاق و تقلبی با استفاده از پتانسیل نهادهایی چون صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان و ... و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در کمیته های آتی از برنامه های سال 1400 خواهد بود.

در پایان جلسه دکتر حاجی محمودی؛ به بیان چالش ها و افق های برنامه های معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در سال 1400 پرداختند.

 

 

.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 244258
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *