• تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 08:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 388
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران به مناسبت هفته جهانی غذا 1402

24 مهر برابر با ۱۶ اکتبر سالروز جهانی غذا و روز مبارزه با فقر و گرسنگی در سرتاسر جهان با شعار""آب زندگی است، آب غذاست. هیچ کس را پشت سر نگذارید" به عنوان پیام روز جهانی غذای سال 2023 برگزیده شده است.

پیام معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران به مناسبت هفته جهانی غذا  1402

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دکتر سید اسمعیل سادات ابراهیمی سرپرست معاونت غذا و دارو، در پیامی ضمن تبریک 24 مهر روز جهانی غذا گفت : منابع آبی از لحاظ تاثیرگذاری بر تغییرات جوی و تهیه غذا در سیستم­های غذایی نقشی بی­بدیل دارد. بر طبق آمار ارائه شده از سازمان خواربار و کشاورزی جهانی (FAO) تنها در حدود 5/0 درصد از آب­های موجود، قابل دسترس و مناسب به جهت مصارف آشامیدن می­باشند که سه چهارم این مقدار نیز به جهت مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می­گیرد.

    بحران آب، تغییرات شدید اقلیمی، و ضایعات محصول‌های کشاورزی از جمله چالش­هایی هستند که رسیدن به یک نظام با ثبات غذایی را تحت تاثیر قرار می­دهند به گونه­ای که تشدید این بحران­ها، امنیت غذایی را تهدید می­کند. اگر چه امنیت غذایی یک مفهوم چند بعدی و از وجوه مختلف قابل بررسی است اما در یک نگره کلی این مفهوم به عنوان یک شاخص برای سنجش توسعه نیز تلقی می­شود. از اینرو به جهت پایدار شدن و بهینه­سازی مصرف آب نیاز به اقدام فوری است.

امسال نیز متاسفانه در ادامه ظلم و ستمی که در طول سالیان دراز توسط رژیم کودک کش صهیونیستی بر ملت مسلمان فلسطین شده، زنان و کودکان غزه نه تنها از نعمت آب و غذا و سایر امکانات محروم شده اند بلکه هرساعت و دقیقه زیر بمباران وحشیانه این رژیم غاصب و جنایتکار قرار دارند.

امید است یادآوری سالگرد این روز منادیان حقوق بشر را وا دارد که حداقل این ظلم مضاعف را ازروی مردم بی دفاع و مظلوم غزه و نیز تمامی انسانهایی که به نحوی تحت بی عدالتی قرار دارند بردارد.

دکتر سید اسمعیل سادات ابراهیمی 

معاون غذا و دارو دانشگاه

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 248518
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *