• تاریخ انتشار : 1399/11/21 - 17:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه بررسی راهکارهای تفویض اختیار شبکه‌های بهداشت و درمان در معاونت غذا و دارو برگزار شد

جلسه تفویض اختیارات و وظایف معاونت غذا و دارو به مراکز بهداشت و درمان به‌منظور هماهنگی درراستای اقدامات انجام‌شده پیرو مصوبات هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، جلسه تفویض اختیارات و وظایف معاونت غذا و دارو به شبکه‌های بهداشت و درمان (شهرستان اسلامشهر، بهداشت جنوب و شهرستان ری) به‌منظور هماهنگی درراستای اقدامات انجام‌شده و پیرو پیگیری مصوبات هیئت رئیسه دانشگاه روز دوشنبه 20 بهمن 99 در محل سالن شورای معاونت برگزار شد.

دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی و تبریک فرارسیدن یوم‌الله دهه فجر به حاضرین در جلسه به معرفی و تفویض (در حوزه نظارت بر مواد غذایی، دارویی، مکمل و آزمایشگاه) معاونت پرداخت.

وی همچنین در راستای تفویض اختیار به شبکه‌های بهداشت و درمان در 9 ماهه اول سال جاری و اقدامات مشترک در خصوص چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف در نرم‌افزار بازرسی انبارها، بازدیدهای مشترک مراکز ترک اعتیاد و چک‌لیست‌های مشترک برای بازرسی از عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی؛ عملکرد هر واحد را در پاسخگویی و عدم پاسخگویی شفاف‌سازی کرد .

در این جلسه مقرر شد، واحدهایی که در خصوص نرم‌افزار بازرسی مشکل آموزشی دارند با هماهنگی معاونت غذا و دارو به منظور یکسان‌سازی و رفع اشکال نرم‌افزار مراجعه کنند و نماینده‌ای از هر واحد (شبکه‌های بهداشت و درمان) در جلسه ماده 39حضورداشته باشند.

همچنین مقررشد به‌عنوان اهرم تشویقی نماینده‌ای از هر شبکه بهداشت و درمان (ری، جنوب و اسلامشهر) در جلسه کمیسیون ماده 20 داروخانه‌ها و کمیسیون فنی قانونی اداره غذا که در معاونت غذا و دارو برگزار می‌شود حضورداشته باشند؛ شیفت عصر و شب بازرسی از عطاری‌ها، داروخانه‌ها و مراکز ترک اعتیاد برای جلوگیری از هرگونه تخلف فعال باشد و کارگروه شناسه نظارت کارگاهی در معاونت غذا و دارو تشکیل شود.

سطح عرضه مواد غذایی حتماً ازنظر عرضه دارو و مکمل بررسی شود، عرضه لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق واحدهای رسمی توزیع شود تا نکات کاربردی کنترل برچسب اصالت و سلامت کالا رعایت شده باشد.

 توضیح اینکه این جلسه با حضور دکتر منان حاجی محمودی، معاون غذا و دارو دانشگاه؛ دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر؛ دکتر علیرضا صدرایی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ری؛ دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران؛ مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو برگزار شد.

در پایان دکتر حاجی محمودی از حضور مدیران شبکه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو در جلسه تشکر کرد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 244274
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *