• تاریخ انتشار : 1403/02/03 - 10:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 110
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته سلامت و به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه:

برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی

در سومین روز از هفته سلامت برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگرهای رنگی ویژه دانش آموزان، در دبستان دخترانه علامه طباطبائی برگزار شد.

برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذاو دارو، در سومین روز از هفته سلامت برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگرهای رنگی ویژه دانش آموزان، صبح امروز 3 اردیبهشت 1403 در دبستان دخترانه علامه طباطبائی با هدف افزایش آگاهی در مورد تغذیه مناسب برگزار شد.
در این برنامه مهندس بیتا نافعی کارشناس تغذیه  اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای، همان برچسب رنگی چراغ راهنمای روی محصولات غذایی هستند که مقدارچهار شاخص مهم مؤثر در سلامتی یعنی قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس موجود در محصولات غذایی را با رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز مشخص می‌کنند. این نشانگرها کمک می‌کنند تا در زمان خرید، در یک نگاه با ارزیابی این شاخص‌ها، انتخاب مناسبی داشته باشیم.

وی در ادامه به اهمیت مصرف منظم وعده های غذایی و میان وعده ها، آشنایی با صبحانه سالم و انتخاب موادغذایی مفید در میان وعده ها، اهمیت تغذیه سالم در رشد و یادگیری اشاره کرد.

کارشناس تغذیه همچنین افزود: زمانی که قند، چربی، نمک یا اسیدهای چرب ترانس موجود در یک محصول خوراکی سبز باشد، به این معنا است که مقدار آن‌ها در آن خوراکی اندک است، بنابراین از این نظر انتخاب سالم‌تری هستند.اگر قند، چربی، نمک یا اسیدهای چرب ترانس موجود در یک محصول خوراکی نارنجی باشد، به این معنا است که مقدار آن‌ها در آن خوراکی متوسط است، بنابراین از این نظر انتخاب نسبتاً مناسب به حساب می‌آیند.چنانچه  قند، چربی، نمک یا اسیدهای چرب ترانس موجود در یک محصول خوراکی قرمز باشد، به این معنا است که مقدار آن‌ها در آن خوراکی زیاد است، بنابراین از این نظر انتخاب ناسالم‌تری به حساب می‌آیند.

توضیح اینکه : در پایان کارشناس تغذیه با طرح مسابقه و پرسش و پاسخ از دانش آموزان و توزیع جوایز به آنها برنامه آموزشی را به پایان رساند.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 263817
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری برنامه آموزش تغذیه سالم و آشنایی با نشانگر رنگی