• تاریخ انتشار : 1402/08/06 - 12:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 549
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها

استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل مار گزیدگی ممنوع

در ششمین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت ها،پایگاه اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از مسمومیت های ناشی از گزیدگی با هدف آموزش و ارتقاء آگاهی عموم مردم در بیمارستان بهارلو برپا شد.

استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو: صبح امروز 6 آبانماه 1402 کارشناسان مدیریت نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو دانشگاه در ششمین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت ها، پایگاه آموزش و اطلاع رسانی با موضوع "چگونه از مسمومیت ناشی از گزیدگی پیشگیری کنیم؟"در بیمارستان بهارلو دانشگاه علوم پزشکی تهران برپا کردند. 

دراین پایگاه دکتر راضیه مالمیر کارشناس مدیریت نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت، ضمن توزیع بروشور به مراجعه کنندگان گفت: مارگزیدگی در کودکان، بیماران قلبی، دیابتی، افراد مسن و معلولین حرکتی و بیماران مبتلا به آلرژی بسیار خطرناک است. در هنگام مارگزیدگی جهت جلوگیری از حمله مجدد مار باید مصدوم را از محل حادثه دور کرد و بیماررا آرام کرد تا ازحرکات بیش از حد اوجلوگیری گردد.

وی افزود : عضو محل گزیدگی مار را باید بی حرکت و هم سطح یا کمی پایین تر از سطح قلب نگه داشت ، بستن یک نوار محکم و پهن ، چند انگشت بالاتر از محل مارگزیدگی به ویژه اگر محل گزیدگی در دست ها یا پاها باشد، ضروری است .

کارشناس مدیریت نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت تاکید کرد: از سرد کردن عضو گزیده شده با آب سرد یا یخ خودداری نمایید و در صورت بروز واکنش های حساسیتی شدید مانند؛ عطسه،مشکل در تنفس ،تهوع ،درد شکم؛ سرگیجه ؛ کبود شدن لب ها سریعا به اورژانس مراجعه نمایید.

وی ادامه داد: یکی از مسمومیت های ناشی از گزیدگی گزش عقرب است، گزش عقرب می تواند منجر به بروز درد شدید در ناحیه گزش شود اما علائم تهدید کننده حیات و حوادث منجر به مرگ به ندرت رخ میدهد. فرد عقرب گزیده ، خصوصا کودکان را در اسرع وقت به بیمارستان منتقل نمائید.

روش های پیشگیری از مسمومیت های ناشی از گزش زنبور ،گزیدگی با دراکولا از دیگر موضوعاتی بود که در این پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی از طریق بروشور به مردم آموزش داده شد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 249527
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع استفاده از سرما درمانی یا کمپرس آب سرد در محل گزیدگی ممنوع

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *