• تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 11:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 289
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام مدیر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت به مناسبت روز جهانی دیابت

افراد دارای رژیم غذایی ناسالم، کم تحرک و دارای سابقه خانوادگی دیابت در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

پیام مدیر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت به مناسبت روز جهانی دیابت

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو: دکتر حنانه برادران مدیر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت به مناسبت چهاردهم نوامبر ، روز جهانی دیابت پیامی را اعلام نمود.

در متن این پیام آمده است: چهاردهم نوامبر سالگرد تولد "فردریک بانتینگ" کاشف انسولین، اولین بار در سال 1991 با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت (IDF) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

همچنین: هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است.شعار اختصاصی امسال روز جهانی دیابت نیز «دیابت: شناخت خطرات، اقدام موثر» اعلام شده است. افراد دارای رژیم غذایی ناسالم، کم تحرک و دارای سابقه خانوادگی دیابت در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

توضیح اینکه: با توجه به اینکه تشخیص زود هنگام در پیشگیری از عوارض این بیماری بسیار حائز اهمیت است، اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با هفته ملی دیابت ( 20 لغایت 26 آبان ماه) و ارائه آموزش های مناسب جهت ارتقاء آگاهی عموم مردم با هدف بهبود سبک زندگی، گام مهمی در پیشگیری و درمان دیابت برداریم.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 251197
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی