• تاریخ انتشار : 1401/02/17 - 15:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

"سلامت ما، سلامت سیاره ما"

پیام تبریک معاون غذا و دارو به مناسبت هفته سلامت سال 1401

دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو، در پیام تبریک هفته سلامت، با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت، از همراهی همه عزیزانی که دانشگاه را در راستای سلامت جامعه یاری می‌رسانند، سپاسگزاری کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دکتر جلال غفار زاده معاون غذا و دارو، در پیام تبریک هفته سلامت، با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت، از همراهی همه عزیزانی که دانشگاه را در راستای سلامت جامعه یاری می‌رسانند، سپاسگزاری کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

 "سلامت ما، سلامت سیاره ما"
خداوند زمین و هستی را مأمور ایجاد امنیت و آرامش برای موجودات گردانید و در این میان سیاره ما، زمین زیبا چون نگین انگشتری در عالم می‌درخشد و به خود می‌بالد که انسان، اشرف مخلوقات را در خود جای‌داده است.
نظام تکامل، این سنت تغییرناپذیر الهی، هستی را در جهت کمال به جنبش واداشته و در دل ذره‌ذره عالم وجود، میل به ارتقاء و کمال را به ودیعه گذاشته است.
مادر زمین تمام‌روزی و نعماتش را در خدمت حیات قرار داده و بستر یک زندگی آرام و باشکوه را برای بشر فراهم کرده است.
برای انسان، این نقطه عطف آفرینش، که در اوج کمال پا به این سیاره گذاشته است وظیفه‌ای جز شکرگزاری نمی‌توان متصور شد. خدمت به حفظ سلامت نعمات الهی نماد اوج سپاسگزاری است و نعمت سلامتی با هیچ میزانی قابل‌سنجش نیست.
هر انسان بایستی ازیک‌طرف خود را متکامل سازد و از طرف دیگر به توسعه جامعه کمک نماید و در این میان مقوله حفظ سلامت اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تکامل محسوب می‌شود.
امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و هفته سلامت، این هفته از 17 تا 23 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته سلامت نام‌گذاری شده است شعار هفته سلامت امسال با عنوان" سلامت ما، سلامت سیاره ما " نام‌گذاری شده است.
از شعار امسال واضح است که سازمان جهانی بهداشت در سال 2022 بر پیوند بین سلامت سیاره ما و سلامت انسان‌ها، محیط‌زیست، گیاهان و همه موجودات زنده متمرکز است.
بیش از دو سال است که سیاره ما حال خوبی ندارد، بیماری همه‌گیر (COVID-19) نفس سیاره ما را به شماره انداخته است و این باندمی دست در دست آلاینده‌های محیط‌زیست، سیل بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان‌ها، در کنار سوانح و حوادث نظیر مرگ انسان‌ها در تصادفات رانندگی و ... سیاره ما را بیمار کرده است.
WHO در سال 2022 خواستار اقدامات فوری موردنیاز برای حفظ سلامت انسان و کره زمین است و این امر زمانی میسر می‌گردد که تمامی نهادهای مؤثر در این مهم با تعامل و همکاری مسیر رسیدن به‌سلامتی و متعاقباً سلامت سیاره زمین را هموار نمایند.
و چه زیباست هدف مدافعان سلامت که دریکی از رأس‌های این مأموریت قرارگرفته است. ما دست در دست هم حال همه انسان‌ها و حال سیاره خود را خوب خواهیم کرد.
این‌جانب ضمن بزرگداشت این روز و تبریک هفته سلامت به جامعه بزرگ وزارت بهداشت و همکارانم در بازوی اجرایی معاونت غذا و دارو، اعلام می‌دارم با سرمشق قرار دادن شعار" تغذیه سالم از مزرعه تا چنگال" آنچه در توان داریم به کارخواهیم گرفت تا سالم‌ترین، ایمن‌ترین و پاک‌ترین مواد غذایی را با رعایت کامل استانداردها در سفره مردم قرار دهیم و درزمینهٔ آموزش و کار فرهنگی در نیل به این هدف تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
خاطرنشان می‌گردد در مبحث دفع پسماندهای میکربی و شیمیایی تولیدشده در آزمایشگاه‌های تحت نظارت ما، این معاونت با معتبرترین شرکت‌های دفع پسماند قرارداد بسته و از امن‌ترین مسیرها پسماندهای موجود بازیافت یا امحا می‌گردد که صدمه‌ای به محیط‌زیست وارد نشود.
به امید روزی که شاهد جهانی امن، پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشیم که موسیقی زیبای آن آوای پرندگان، خنده کودکان و شرشر آبشاران باشد./آ

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 227047
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *