• تاریخ انتشار : 1400/02/07 - 11:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وبینار آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها

کارگاه آموزش مجازی تغذیه مناسب به‌منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن به والدین مدرسه عباسی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، به مناسب هفته سلامت کارگاه آموزش یک‌روزه باهدف افزایش آگاهی والدین مدرسه  عباسی به‌منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن روز سه شنبه 7 اردیبهشت 1400در معاونت غذا و دارو برگزار شد.
مهندس بیتا نافعی کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو توصیه‌های تغذیه‌ای به‌منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن مبنی بر دریافت متنوع و متعادل از تمام گروه‌های غذایی طی وعده‌ها و میان وعده‌های منظم در طول روز ارائه داد.
وی همچنین به اهمیت دریافت مایعات کافی و منابع طبیعی ویتامین سی، روی و آهن و ویتامین‌های گروه ب و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی تأکید کرد.

کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای در دوران ابتلا به کرونا گفت: با مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزیهای دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ای، جعفری، پیازچه، شاهی، گوجه فرنگی که از منابع غذایی خوب ویتامین C هستند؛ از خودتان مراقبت کنید.

و در آخر گفت: مراقب خود باشد و پیشگیری را جدی بگیرید. مدت شست‌و‌شوی دست‌ها حداقل به‌اندازه ۲۰ ثانیه برسانید و تمامی قسمت‌های دست (انگشتان خصوصاً انگشت شست, کف دست و مچ دست) باید شسته شود؛ در صورت عدم دسترسی به آب از ژل‌های ضدعفونی‌کننده  با پایه الکل که نیاز به شستشو با آب ندارند، برای شستن دست استفاده کنید.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244236
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *