• تاریخ انتشار : 1402/10/19 - 11:35
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 220
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در دومین جلسه صیانت از حقوق شهروندی مطرح شد:

هدایتگری، مهمترین عامل حقوق متقابل شهروندان و حکومت است

هدایت مردم از جانب حکومت با رهنمودهای خالصانه و حکیمانه و بدون جهت گیری از مهمترین قوانین اساسی حضرت علی (ع)درخصوص حقوق متقابل شهروندان و حکومت است .

هدایتگری، مهمترین عامل حقوق متقابل شهروندان و حکومت است

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، در حاشیه جلسه شورای مدیران که صبح امروز 19 دی 1402 در دفتر معاونت غذا و دارو برگزار شد،دکتر سید اسمعیل سادات ابراهیمی معاون غذاو دارو دانشگاه در دومین جلسه صیانت از حقوق شهروندی گفت: اصل آزادی و آزادمنشی از اصول اولیه اسلام است و آزادی به معنای حق و داشتن اختیار افراد است که شامل آزادی های فردی،عمومی و اجتماعی شهروندان می شود.

وی با اشاره به حدیث " انی لا احب ان اکره احداً علی مایکره" از حضرت علی (ع) افزود: انواع آزادیهای اجتماعی سیاسی در حکومت حضرت علی (ع) دیده می شود بطوریکه ادیان دیگر آزاد بودند تا فرایض دینی خودرا انجام دهند،به شرطی که اسلام هتک حرمتی نشود.

معاون غذا و دارو دانشگاه در ادامه درباره مسائل اقتصادی و ایجاد رفاه در جامعه  که از زیرشاخه های حوزه شناختی در صیانت از حقوق شهروندی است،تصریح کرد: با توجه به اینکه خداوند پرداختن حقوق واجب مالی را برای اغنیا لازم دانسته است باید برای مبارزه با فقر و تامین نیازهای اقتصادی همه اعضای جامعه،ثروتمندان حقوق مالی خودرا بپردازند.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) در بحث تامین آبادانی و رفاه شهروندان که به مالک اشتر داشت، افزود: طبق موازین اسلام شخصی که در توانمند شدن یک سیستم و یا سازمان تلاش کرده است و بطور کلی به کشورش خدمت کرده و باعث رونق و سربلندی آن شده است،حق دارد که بعد از مدت کاری که طبق قانون و یا عرف انجام داده است،تکریم شود و حتی برای وی و افراد تحت تکفلش در نظر گرفته شود.

دکتر سادات ابراهیمی یادآورشد: هرچند حکومت اسلامی مشروعیت خود را از خداوند میگیرد،در کنار مشروعیت الهی مقبولیت مردمی نیزلازم است .

وی در پایان گفت: هدایتگری،فقرزدایی،جهل زدایی و قانون گرایی از مهمترین ارکان اصلی قوانین اساسی حضرت علی(ع) درخصوص حقوق متقابل شهروندان و حکومت است.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 256326
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

هدایتگری، مهمترین عامل حقوق متقابل شهروندان و حکومت است هدایتگری، مهمترین عامل حقوق متقابل شهروندان و حکومت است