• تاریخ انتشار : 1400/08/03 - 13:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وبینار آموزشی راه‌های پیشگیری از مسمومیت غذایی برگزار شد

آموزش مجازی پیشگیری از مسمومیت غذایی باهدف افزایش آگاهی اولیا دانش آموزان مدرسه چمران در خصوص راه های پیشگیری از مسمومیت غذایی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها روز دوشنبه 3 آبان ۱۴۰۰  با حضور مهندس بیتا نافعی کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس بیتا نافعی گفت: طی سال‌های اخیر وقوع مسمومیت‌ها و بیماری‌های میکروبی ناشی از غذا نه ‌تنها در کشورهای در حال توسعه بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز افزایش یافته است.

وی افزود: افرادی که بیشتر درمعرض مسمومیت غذایی هستند عبارتند از کودکان و سالمندان، افرادی که بیماری خاصّی مثل بیماری مادرزادی یا دیابت دارند، افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند، خانمهای باردار و شیرده، افرادی که بیشتر در حال سفر و رفت و آمدهای برون شهری هستند.

کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو در ادامه گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا یه مسمومیت غذایی ضروری است اصول و بهداشت و ایمنی مواد غذایی از جمله تمیز کردن، جدا کردن، طبخ تا دمای مناسب، سرد کردن رعایت شود و در خصوص موارد مطرح شده توضیحاتی را ارائه کرد.

همچنین به نحوه شستشوی سبزیجات در دوران کرونا مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت پرداخت و نحوه صحیح یخ زدایی مواد غذایی منجمد را آموزش داد.  

مهندس نافعی در پایان خاطرنشان کرد اوّلین اقدام جهت تشخیص و مداوای مسمومیت این است که پزشک از شما در مورد غذاهای مصرفی اخیر سوال می کند و سپس به کنترل و جبران آب از دست رفته ی بدن در اثر اسهال و استفراغ میرسد. هیچگاه به فرد مسموم شیر ، چای،  قهوه و نوشابه های ترش مثل آب میوه ندهید. بهترین مایعات برای جبران آب از دست رفته، نوشیدن آب و محلول او.آر.اس است. با رعایت اصول بهداشتی می توان تا حد قابل توجه از ابتلا به مسمومیت پیشگیری کرد./ر

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244141
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *