• تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 12:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون غذا و دارو: ازنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو، فروش اینترنتی دارو کاملاً غیرقانونی است

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل جلسه بررسی عرضه اقلام سلامت‌محور دارو، مکمل توسط فروشگاه‌های اینترنتی و داروخانه‌ها با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل و با توجه به اینکه در روز شمار این هفته روز دوشنبه 10 آبان 1400 با عنوان "پدافند سایبری، حکمرانی در قلمرو ملی" نامگذاری شده است؛ به همین منظور جلسه بررسی عرضه اقلام سلامت‌محور دارو، مکمل توسط فروشگاه‌های اینترنتی و داروخانه‌ها با حضور دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی، دکتر مهشید مظفری مدیر اداره نظارت بر امور دارویی و مخدر، دکتر پروین مجدی نسب رئیس اداره طبیعی، سنتی و مکمل، مشاور امور حقوقی معاونت غذا و دارو نمایندگانی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک روز دوشنبه 10 آبان 1400 در محل دفتر معاون غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: بحث امروز عرضه مکمل و دارو در فضای مجازی است.
معاون غذا و دارو در ادامه به بررسی معضلات فروش اینترنتی و نحوه سفارش گیری اینترنتی اقلام سلامت‌محور توسط سایت‌های اینترنتی پرداخت و گفت: سفارش گیری باید در بستر نرم‌افزاری داروخانه و زیر نظر مسئول فنی باشد و هرگونه نقل‌وانتقال مالی باید در بستر این نرم‌افزار صورت پذیرد.
وی افزود: جرائم و تخلفات یادشده در فضای مجازی، ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت عمومی داشته و اغلب آثار زیان‌بار آن غیرقابل‌جبران بوده و حائز شرایط اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نیستند و ضرورت دارد که به‌صورت فوری و بدون فوت وقت مراتب مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.
دکتر حاجی محمودی در خصوص شرایط وب‌سایت داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی گفت: وب سایت داروخانه ها باید شامل درج اطلاعاتی نظیر نام داروخانه، نشانی دقیق پستی، تلفن، نمابر، نشانی پست الکترونیک، نام مؤسس/ مؤسسان، مسئول/ مسئولین فنی داروخانه و درج مجوز فروش اینترنتی اخذشده از دانشگاه به‌صورت خوانا در سایت مربوطه باشد.
در صورت رعایت همه مقررات، ضوابط و دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان غذا و دارو/ دانشگاه مدت اعتبار مجوز فروش اینترنتی با تائید دانشگاه و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌صورت سالانه تمدید خواهد شد.
دکتر حاجی محمودی تأکید کرد فروش دارو  فقط در داروخانه‌ها انجام می پذیرد و فروش اینترنتی آنها غیرقانونی است؛ زیرا فروش دارو نیاز به مهر و امضاء فاکتور فروش دارو در محل داروخانه را دارد.
در این جلسه به بررسی و پیگیری ایجاد دسترسی‌های گسترده‌تر نظیر دسترسی به پنل نظارتی سازمان غذا و دارو و ... به‌منظور رسیدگی بهتر به شکایات و مشکلات تجارت در حوزه الکترونیکی محصولات سلامت‌محور پرداخته شد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 244125
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *