• تاریخ انتشار : 1403/04/18 - 14:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 68
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد

جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محور ویژه اصناف با هدف افزایش سطح آگاهی افراد نسبت به شناسایی اقلام قاچاق و سلامت محور در اتاق اصناف تهران برگزار شد.

جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو،در جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محور، مهندس محسن کاظمیان کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی ضمن خیرمقدم به حاضرین ، هدف از برگزاری این  جلسه را افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به شناسایی اقلام قاچاق و سلامت محور عنوان کرد وگفت: فراورده های سلامت محور شامل انواع فراورده های دارویی، طبیعی،مکمل های تغذیه ای،شیرخشک، لوازم کودک  و ملزومات پزشکی می شود.

وی با تاکید براینکه کوچکترین واحد بسته بندی قابل عرضه، فروش یا مصرف از هر فراورده باید شناسه گذاری اختصاصی داشته باشد افزود: تمامی  کالاهای سلامت محور بر اساس کدهایی که بر روی بسته بندی  به عنوان بر چسب اصالت کالا درج شده است در سایت ttac.ir وجود دارد و هموطنان می‌توانند از طریق این سایت اصالت کالا را استعلام کنند.

مهندس کاظمیان در خصوص برچسب ره‌گیری اصالت کالا(برچسب کنترل اصالت و سلامت فرآورده‌های سلامت‌محور) افزود : یکی از شاخص‌های بررسی اصالت فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی آماده مصرف (فرآیند شده) وارداتی نظیر شکلات، بیسکویت، آدامس، انواع کرم، شامپو، رنگ مو، خمیردندان و سایر محصولات، ابزاری جهت نظارت مردمی بر محصول مصرفی و ایجاد ارتباط بین مصرف‌کنندگان و مراجع تائید کننده جهت تضمین اصالت و سلامت کالا است.
وی در ادامه در مورد انواع برچسب ره‌گیری اصالت کالا شامل برچسب‌های قدیمی، برچسب‌های جدید و برچسب‌های تقلبی و نامعتبر، برچسب ره‌گیری اصالت کالا، شناسه ره‌گیری، شناسه تجاری فرآورده، سری ساخت، تاریخ انقضاء، کد ۱۶ رقمی (شناسه اصالت)، سامانه‌های استعلام اصالت به‌صورت عملی توضیحات جامع و مبسوطی را ارائه کرد.
کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو ضمن آموزش نحوه استعلام اصالت کالا، تأکید کرد: تنها شماره مورد تائید سازمان غذا و دارو برای استعلام محصولات سلامت‌محور توسط پیامک «20008822» است و یا با استفاده از نرم‌افزار TTAC تلفن همراه می‌توانند از صحت و سلامت محصولات وارداتی خریداری‌شده استعلام و اطمینان حاصل کنند.
مهندس کاظمیان در پایان به آموزش و آگاهی کامل مصرف کنندگان به نحوی که شهروندان به نوبه خود بتوانند یک بازرس نظارتی در سطح عرضه باشند، تاکید کرد.

توضیح اینکه: این جلسه در تاریخ 18 تیر 1403 در اتاق اصناف تهران برگزار گردید.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 270742
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد جلسه آموزش و شناسایی کالاهای قاچاق و سلامت محوربرگزار شد