• تاریخ انتشار : 1402/07/27 - 11:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 410
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توزیع بسته های صبحانه سالم در دبستان استاد شهریار کهریزک

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا، درمراسمی که در روز 26 مهر 1402 دردبستان پسرانه استاد شهریار کهریزک برگزار شد، بسته‌های صبحانه سالم وکامل بین دانش‌آموزان توزیع ودر خصوص چراغ راهنمای تغذیه ای آموزش داده شد.

توزیع بسته های صبحانه سالم در دبستان استاد شهریار کهریزک

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، همزمان با هفته جهانی غذا ،کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو ضمن حضور در مدرسه پسرانه استاد شهریار،همزمان با اجرای مراسم صبحانه سالم ،مطالب آموزشی درباره تغذیه سالم ورعایت نکات بهداشتی در هنگام مصرف مواد غذایی را به دانش آموزان مدارس ابتدایی آموزش دادند .

مهندس بیتا نافعی کارشناس تغذیه در ادامه بر لزوم توجه جدی خانواده‌ها به صبحانه کامل و سالم دانش‌آموزان تاکید کرد و با تشریح گروه‌های مختلف غذایی، به بیان ویژگی‌های یک صبحانه سالم، کامل و مقوی پرداخت.

مهندس صادقی نیز ضمن توضیح در خصوص برچسب نشانگر رنگی تغذیه ای بر روی محصولات غذایی، گفت:  نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به عنوان یک راهنمای مطمئن برای انتخاب مواد غذایی سالم‌تر است.

وی افزود: نشانگرها علاوه بر مشخص کردن میزان انرژی در هر سهم، میزان قند، نمک، چربی و اسیدهای چرب ترانس را با سه رنگ قرمز و سبز و نارنجی نشان می دهند. رنگ سبز یعنی حاوی مقادیر ناچیزی از قند، چربی یا نمک میباشد و مارا به یک انتخاب مطمئن تر و سالم تر راهنمایی میکند. نارنجی یعنی میزان قند، چربی و نمک آن ماده غذایی متوسط است ما را به یک انتخاب نسبتا خوب راهنمایی میکند و نیاز است در مصرف آن احتیاط شود.

کارشناس تغذیه یاداور شد: با توجه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی، برچسب نشانگر رنگی این امکان را به مصرف کننده می‌دهد تا ماده غذایی مناسبتری را انتخاب کند.

در پایان نیز بسته‌های صبحانه سالم در بین دانش آموزان توزیع شد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 248810
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

توزیع بسته های صبحانه سالم در دبستان استاد شهریار کهریزک توزیع بسته های صبحانه سالم در دبستان استاد شهریار کهریزک توزیع بسته های صبحانه سالم در دبستان استاد شهریار کهریزک توزیع بسته های صبحانه سالم در دبستان استاد شهریار کهریزک توزیع بسته های صبحانه سالم در دبستان استاد شهریار کهریزک

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *