• تاریخ انتشار : 1402/11/01 - 11:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 186
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در راستای صیانت از حقوق شهروندی:

برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی

به ‌منظور آشنایی با صیانت از حقوق شهروندی، کارگاهی با عنوان «صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی » ویژه کارشناسان و کارکنان معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، به‌منظور آشنایی با صیانت از حقوق شهروندی، کارگاه آموزشی با عنوان « صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی » با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زنده دل مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه، دکتر نجاریان مشاور معاون غذا و دارو، صبح امروز اول بهمن 1402 در محل سالن شورا معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.
حاج آقا زنده دل مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در ابتدای جلسه در راستای صیانت از حقوق شهروندی به اهمیت مسائل اخلاقی پرداخت و گفت: اخلاق، بخشی از آموزه‌های دین اسلام است که به فضایل و رذایل اعمال انسان می‌پردازد. اخلاق به صفات درونی انسان گفته می‌شود که در او به صورت عادت در آمده است و به خلق‌های خوب و بد و اخلاق اجتماعی و فردی تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به زندگی زنبور عسل افزود: حیوانات شخص بوده و مشمول حیات هستند و در نتیجه چنین موجوداتی شأن اخلاقی دارند. وقتی موجودی شأن اخلاقی دارد، باید با او با احترام و به دور از سوءاستفاده رفتار کرده و به او آسیبی نزنیم. در این حالت فرقی بین انسان و حیوان وجود ندارد.در نتیجه کسی نمی‌تواند وجود شعور و احساس در حیوانات را بپذیرد، اما در عین حال معتقد باشد که این احساس و شعور در حیوانات به اندازه‌ی انسان نیست، چرا که در این صورت دچار مشکل کمال‌گرایی خواهد شد.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه تصریح کرد: هر موجودی که مشمول حیات باشد، ارزشی ذاتی و سلب‌ناپذیر دارد. ارزشی که هم حیوانات و هم انسان‌ها به دلیل داشتن حیات، از آن برخوردارند. مطابق این دیدگاه همان‌گونه که ما حق نداریم به انسان‌ها آسیبی زده یا بی‌احترامی کنیم، حق آسیب‌زدن و بی‌احترامی به حیوانات را نیز نداریم و در واقع در این دیدگاه برابری اخلاقی حیوان و انسان پذیرفته شده است.

وی همچنین با اشاره مفاهیم موجود در کتاب صحیفه سجادیه  در خصوص انگیزه های اخلاقی یادآور شد: اخلاق، محور زندگی انسان مؤمن را تشکیل می‌دهد که تمام جهت‌گیری‌های حیات دنیوی او را در برمی‌گیرد اما در کنار این مجموعه‌های مبارک، میراث گران‌بهای دیگری نیز از اولیای الهی برجای‌مانده که در آنها فضایل اخلاقی، در قالب درخواست و دعا و مناجات از خدای متعال درخواست شده است. این رویکرد، نیاز بنده به توفیق در اخلاقیات را از ناحیه خداوند روشن می‌سازد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 257199
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی برگزاری کارگاه صیانت انسانی و اداری در منابع اسلامی