• تاریخ انتشار : 1399/08/26 - 10:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری وبینار آموزشی به دستیاران جدید بیمارستان رازی به همت معاونت غذا و دارو

وبینار آموزشی با هدف آشنایی بیشتر دستیاران جدید بیمارستان رازی با اهمیت و نحوه گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی، فرمولاری و شیوه نامه های دارویی در بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی، روز یکشنبه 18 آبان ماه 99 با تدریس دکتر منا کارگر، مدیر نظارت و پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو برگزار شد.   
در این وبینار دکتر کارگر به بیان تاریخچه، اهمیت، چگونگی گزارش دهی عوارض و خطاهای دارویی و اقداماتی که سازمان غذا و دارو در این زمینه انجام می شود؛ اشاره کرد و باورهای نادرستی که ممکن است سبب کاهش گزارش دهی عوارض دارویی شود را برشمرد.
همچنین راهکارهایی در مورد پیشگیری از خطاهای دارویی در مرحله نسخه نویسی بیان شد.
مدیر نظارت و پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو همچنین به ضرورت تجویز داروها بر اساس فرمولاری بیمارستان و فرآیند طی شده تدوین فرمولاری دارویی در بیمارستان اشاره کرد.
در ادامه بر ضرورت تجویز منطقی داروها بر اساس شیوه نامه های دارویی تاکید شد و نمونه های شیوه نامه های دارویی ابلاغ شده در دانشگاه و کتاب شیوه نامه آنتی بیوتیک پروفیلاکسی قبل از اعمال جراحی و شیوه نامه درمان تجربی عفونت های بیمارستانی و نحوه تدوین آن مورد اشاره قرار گرفت.
در پایان محدودیت های تجویز برخی از داروهای آنتی میکروبیال نیز بیان شد.  

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244340
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *