• تاریخ انتشار : 1401/06/02 - 15:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست خیرین سلامت با معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست خیرین سلامت به‌منظور تعاملات فکری در راستای کمک به تهیه دارو برای هموطنان بیمار و نیازمند با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این جلسه با حضور دکتر غفارزاده، دکتر زهرا حسینی تبار مدیر خیرین سلامت دانشگاه، دکتر مهشید مظفری مدیر نظارت بر امور دارویی و مخدر معاونت غذا و دارو، جمعی از خیرین و نمایندگانی از مجموعه داروخانه های بیمارستانی دانشگاه روز سه شنبه 1 شهریور 1401 در محل سالن G6 ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

هدف اصلی جلسه تامین هزینه های کمر شکن دارو برای افراد کم برخوردار است
در ابتدای جلسه دکتر غفارزاده ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مشکلات مربوط به قیمت داروها موضوعی روشن است، هزینه های سنگین درمان و دارو می تواند درجه زندگی اجتماعی بیماران را از یک به سه تنزل دهد و اهمیت این موضوع به قدری است که هزینه های درمانی، از جمله شاخص های با اهمیت بهداشت جهانی در نظر گرفته می شود.
معاون غذا و دارو افزود: تنزل درجه زندگی اجتماعی شخص حتی می تواند دستگاه های دولتی جامعه را به چالش بکشاند این نکته بسیار مهم است که  نحوه درمان اشخاص نیز می تواند روی این موضوع تاثیر گذار باشد.
وی در ادامه گفت: در صورتی که بیمار در حوزه بستری تحت درمان قرار بگیرد تمام هزینه های پرداختی از یک شیوه نامه معین تبعیت کرده و کاملا شفاف و قابل ردیابی است و بیمه ها می توانند بسیار کمک کننده باشند، ولی در درمان سرپایی بیماران بعد از طی مراحلی مانند ویزیت و دریافت دستورات پزشکی و مراجعه به داروخانه در زنجیره شیوه نامه های سیستم بهداشتی- درمانی هستند ولی در شرایط خاص مثل بیماری های صعب العلاج و ... وقتی بیمار با هزینه های سرسام آور دارو روبرو می شود و از نظر مالی قدرت تامین این هزینه ها را ندارد و محدودیت پرداخت توسط بیمه ها را نیز مشاهده می کند به دلیل عدم مراجعه از چرخه درمان خارج می شود که این نقطه می تواند آغازگر شناسایی افراد کم برخوردار و مستحق کمک رسانی باشد و کمک مدیریت نظارت بر امور دارو معاونت غذا و دارو را می طلبد.
دکتر غفار زاده در خصوص صحت شناسایی مستندات بیماران گفت: به منظور اطمینان از صحت شناسایی مستندات از لحظه ورود بیماران به چرخه تا مرحله شناسایی موجود است، از جمله مستندات قابل ارائه می توان به سامانه سیب که مشتمل بر پرونده کامل سلامت در معاونت بهداشت است اشاره کرد؛ این مهم، امری است مرتبط با سلامت که عاری از هرگونه شبهه سیاسی و ... است.
معاون غذا و دارو افزود: بدین ترتیب بستر جذب کمک های خیرین فراهم بوده و می تواند علاوه بر حمایت از روند تهیه دارو برای نیازمندان از سونامی های شدید پیش رو مانند انواع سرطان و بیماری های غیر واگیر پر هزینه نیز جلوگیری کند.
وی در خصوص اجرای این برنامه ها گفت: به منظور اجرای این برنامه ما باید ساختار مشخصی داشته باشیم و به این منظور نیازمند تیم قوی و داوطلب برای ترسیم فرآیندها و اجرای وظایف هستیم؛ و موضوعی که بسیار حائز اهمیت است سازمان دهی، مهندسی و پیگیری های فوری و به شدت مستمر امور است.
در طول جلسه خیرین شرکت کننده در جلسه به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات پرداختند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 226998
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *