• تاریخ انتشار : 1402/11/28 - 12:52
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 103
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد

جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم با هدف توجه به نشانگر رنگی تغذیه‌ای، کاهش مصرف قند، نمک و چربی برگزار شد.

جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو: صبح امروز 28 بهمن 1402 جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم و آموزش نشانگر رنگی در محل دارالقران شهید کریمی با حضور مهندس صادقی کارشناس اداره  مدیریت نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه: مهندس صادقی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای، همان برچسب رنگی چراغ راهنمای روی محصولات غذایی هستند که مقدار پنج شاخص مهم مؤثر در سلامتی یعنی انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس موجود در محصولات غذایی را با رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز مشخص می‌کنند. این نشانگرها کمک می‌کنند تا در زمان خرید، در یک نگاه با ارزیابی این شاخص‌ها، انتخاب مناسبی داشته باشیم.

وی همچنین افزود: زمانی که انرژی، قند، چربی، نمک یا اسیدهای چرب ترانس موجود در یک محصول خوراکی سبز باشد، به این معنا است که مقدار آن‌ها در آن خوراکی اندک است، بنابراین از این نظر انتخاب سالم‌تری هستند.اگر انرژی، قند، چربی، نمک یا اسیدهای چرب ترانس موجود در یک محصول خوراکی نارنجی باشد، به این معنا است که مقدار آن‌ها در آن خوراکی متوسط است، بنابراین از این نظر انتخاب نسبتاً مناسب به حساب می‌آیند.چنانچه انرژی، قند، چربی، نمک یا اسیدهای چرب ترانس موجود در یک محصول خوراکی قرمز باشد، به این معنا است که مقدار آن‌ها در آن خوراکی زیاد است، بنابراین از این نظر انتخاب ناسالم‌تری به حساب می‌آیند.

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تصریح کرد:با توجه به خطرات مصرف بی رویه نمک، چربی و قند در سلامت انسان، نشانگر رنگی بر اساس میزان چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، میزان قند و نمک (کلرید سدیم) در هر سهم ماده غذایی یا 100 گرم یا میلی لیتر ماده غذایی، طراحی شده است. همچنین بر روی این برچسب اطلاعاتی از قبیل میزان انرژی یا کالری موجود در صد گرم از محصول نشان داده می شود. در این برچسب از سه رنگ قرمز (زیاد)، نارنجی (متوسط)و سبز (اندک) استفاده شده است 

 مهندس صادقی در ادامه تصریح کرد: همه انواع محصولات لبنی نوشیدنی نیز برای کودک مفید هستند. آنها نیز به طور عموم از شیر تهیه می شوند و همان مواد معدنی و ویتامین ها را در خود دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی، برچسب نشانگر رنگی این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا ماده غذایی مناسب و کم‌خطرتری را انتخاب کند.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 259400
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد جلسه آموزشی آشنایی با تغذیه سالم برگزار شد