در دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو، مکمل و خوراکی آشامیدنی مطرح شد:
هرگونه تبلیغ،خرید و فروش دارو و مکمل در فضای مجازی جرم تلقی میشود
دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو، مکمل و خوراکی آشامیدنی با هدف پیگیری مصوبات جلسه اول و گزارش سازمان صنعت و معدن استان تهران درخصوص ساماندهی عطاری ها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دومین جلسه کمیته پیگیری شیوه نامه مبارزه با قاچاق دارو، مکمل و خوراکی –آشامیدنی، صبح امروز 13 آذر 1402 با حضور دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور معاون غذاو دارو دانشگاه ، مدیران و کارشناسان اداره دارو، مکمل و مواد غذایی و آرایشی معاونت غذا و دارو و بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالااستان تهران، اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان، نماینده صنعت، معدن و تجارت و دادسرای جرائم پزشکی، در محل سالن شورای این معاونت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر نجاریان مشاور معاون غذا و دارو ضمن خیرمقدم به مدعوین و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، دستور اولین جلسه کمیته پیگیری شیوهنامه مبارزه با قاچاق دارو و مکمل را با محوریت ساماندهی عطاری ها و ارائه گزارش شش ماهه از مرکز بهداشت جنوب در بحث فروش اقلام غیرمجاز در عطاریها عنوان کرد.
همچنین: گزارش عملکرد اتحادیه عطار و سقط فروش تهران جهت همکاری بیشتر و هم افزایی نیروی بازرسی به اتاق اصناف تهران، بررسی و حمایت از تولید و نظارت بر سطح عرضه اتحادیه های صنفی شهرستانهای شمیرانات و شهرری، شاخص های مد نظر به منظور رتبه بندی واحد های عطاری با استفاده از پتانسیل اتحادیه عطار و سقط فروشان، نظارت و ساماندهی سایت ها و شبکه های مجازی در بحث تبلیغات فروش اقلام دارویی، برگزاری جلسات کمیته سلامت بازار به منظور کنترل عرضه کالاهای قاچاق سلامت محور با حضور معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی تهران،ایران و شهید بهشتی و سایردستگاه های مرتبط، بررسی مشکلات مربوط به جواز کسب الکترونیکی عطاری ها و اجباری شدن گذراندن دوره های کاربینی و کارورزی برای رسته فروشنده عطار از موضوعات مورد بحث و بررسی در این جلسه بود .
دکتر نجاریان در پایان با تاکید براینکه هرگونه خرید، فروش و تبلیغات در بحث دارو در فضای مجازی ممنوع و از مصادیق جرم است گفت: پزشکان نیز برای تبلیغات خود در فضای مجازی باید از سازمان غذا و دارو مجوز داشته باشند.
ارسال به دوستان