• تاریخ انتشار : 1399/02/02 - 13:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون غذا و دارو دانشگاه به مناسبت هفته سلامت

دکتر منان حاجی محمودی گفت: شعار محوری امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی "حمایت همگانی از مدافعان سلامت" تعیین شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه طی پیامی هفته سلامت 1399 را به دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه بخصوص مدافعان سلامت تبریک گفت.
معاون غذا و دارو گفت: هفته سلامت در سال 1399 در شرایطی برگزار می شود که تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تلاش مجدانه و فداکارانه مشغول خدمت رسانی به هموطنان درگیر بیماری کووید 19 و درمان مبتلایان به بیماری کرونا می باشند.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه روزی همکاران خدوم دانشگاه های علوم پزشکی کشور، از پروردگار متعال برای کادر بهداشت و درمان جامعه آرزوی سلامت و اجر معنوی مسئلت کرد.
معاون غذا و دارو با اشاره به نقش معاونت غذا و دارو در حمایت از مدافعان سلامت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا گفت: تامین تجهیزات و ملزومات حفاظتی، تجهیز داروخانه ها، نظارت بر تولید، حمایت از واحدهای تولیدی تحت نظارت در راستای امکان دسترسی به مواد ضدعفونی کننده و دستکش از طریق معرفی واحدهای تولیدی مربوطه، پیشگیری از کمبود مواد ضدعفونی کننده و صدور  مجوز تولید محلول و ژل های ضدعفونی کننده دست و سطوح و تهیه مواد و تجهیزات به منظور ساخت و توزیع شیلدهای محافظتی صورت ویژه کادر درمان و مصارف بیمارستانی (دولتی و خصوصی) از اقدامات این معاونت در راستای حمایت از مدافعان سلامت بوده است.
وی افزود: تامین داروهای داروخانه های بیمارستانی در راستای مبارزه با کووید 19، ساخت و توزیع مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل70% برای مصارف سطوح و دست بین واحدهای دانشگاهی، معاونتها و بیمارستانها (دولتی و خصوصی)، همکاری برای توزیع اقلام مکشوفه (ماسک، دستکش و ...) به بیمارستان ها و تامین اقلام محافظتی در مبارزه با کرونا ویروس از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.
دکتر حاجی محمودی ادامه داد: خدا را شاکریم که با حمایت های دانشگاه برای مقابله با این ویروس و همکاری درون بخشی شاهد هیچ کمبودی در زمینه تامین اقلام حفاظتی برای کادر خدوم درمان نبوده و تمامی امکانات در حال حاضر برای بیمارستان ها فراهم است و کمبود مهمی وجود ندارد.
معاون غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو رسالت و وظیفه خطیری در راستای ارتقاء سلامت جامعه و ایمنی فرآورده های سلامت محور در زنجیره تامین سلامت جامعه به عهده داشته و به طور مستقیم و غیر مستقیم در فرآیندهای بهداشت فرد و جامعه افتخار خدمتگزاری دارد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 244435
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *