• تاریخ انتشار : 1399/08/29 - 07:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معاونت غذا و دارو

هفته آگاه سازی در زمینه آنتی بیوتیک ها، ۲۸ آبان تا ۴ آذر ۹۹

شعار هفته آگاه سازی آنتی بیوتیک ها در سال ۲۰۲۰، "اتحاد برای حفظ داروهای آنتی میکروبیال" نامگذاری شده است و به شعار همیشگی "مصرف آنتی بیوتیک ها، با احتیاط" کماکان مانند سال های قبل پرداخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، هدف از برگزاری هفته آگاه سازی در زمینه آنتی بیوتیکها با هدایت سازمان جهانی بهداشت، افزایش آگاهی عمومی و جهانی در برابر مقاومت میکروب‌ها به داروهای آنتی میکروبیال است.
در این هفته سعی بر این است که اطلاعات پزشکی و حساسیت بیماران، شاغلین حرفه پزشکی و همچنین عموم مردم در زمینه مقاومت در برابر میکروبی نسبت به داروهای آنتی میکروبی افزایش دهند.  
مقاومت در برابر داروهای آنتی میکروبیال زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و همچنین انگل‌ها به اثر داروها مقاومت می‌کنند و به همین دلیل درمان عفونت آنها بسیار سخت و خطرناک است همچنین باعث می‌شود که کند شود و در نتیجه ممکن است است که به بیماری‌های شدید و مرگ تبدیل می‌شود.  
ترکیبات آنتی میکروبیال به عنوان یک ابزار بسیار مهم در درمان بیماریهای انسان‌ها، حیوانات و گیاهان به شمار می‌روند و شامل آنتی بیوتیکها، داروهای ضد ویروس، ضد قارچ و ضد پرتوزا هستند.
عواملی که در حال حاضر احساس مقاومت در برابر میکروبی شده است تعدد شده است؛ از آن جمله می‌توانم استفاده کنم بیش از اندازه داروها در انسانها، صنعت پرورش دام، کشاورزی و همچنین عدم دسترسی انسانها به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای استفاده شخصی و استفاده در کشاورزی، اشاره کرد.
این عوامل در سطح جهانی باعث بروز تهدید و مقاومت در برابر آنتی میکروبیال شده است.  
پیرو جلسه سه جانبه‌ایکه درماه می‌۲۰۲۰ با حضور جانبه (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (AFO)، سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) و سازمان بهداشت جهانی WHO)) قرار شد، تصمیم گرفت تا به مناسبت هفته آگاه سازی ازین پس همه ساله در تاریخ ۱۸ تا ۲۴ آبان برگزار می‌شود و همچنین دامنه داروها فقط داروهای آنتی بیوتیک نیست.
با افزایش مقاومت میکروبی در دامنه وسیع‌تری از داروها، تمرکز این فروشگاه به طور گسترده‌ایانجام می‌شود و به همه داروهای آنتی میکروبیال یعنی آنتی بیوتیک‌ها، داروهای ضد ویروس، ضد قارچ و ضد پرتوزای مجاز است.
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244336
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *