• تاریخ انتشار : 1403/07/23 - 09:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته جهانی غذا:

راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی

به مناسبت هفته جهانی غذا، دوره آموزشی آشنایی با طرح برچسب مواد غذایی آشامیدنی و نشانگررنگی با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان در هنرستان پسرانه شهرستان ری برگزار گردید.

راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، همزمان با هفته جهانی غذا و به منظور ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه، صبح امروز 23 مهر 1403 مهندس عقیل دستباز کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو با حضور در هنرستان پسرانه موفقیان شهرستان ری دوره آموزشی آشنایی با طرح برچسب مواد غذایی آشامیدنی و نشانگر رنگی را برگزار کرد.

مهندس عقیل دستباز کارشناس اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در ابتدای آموزش گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی مشاهده می‌شود و درواقع یک راهنمای سریع است که باهدف افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و در جهت ارتقاء سلامت جامعه بر روی برچسب محصولات غذایی و آشامیدنی درج می شود.

وی افزود: تغذیه سالم، علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می‌کند، باعث می‌شود تا هزینه‌های درمان ناشی از تغذیه مواد غذایی ناسالم و بعضاً آلوده نیز کاهش چشمگیری یابد.
کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی بیان کرد: با توجه به خطرات مصرف بی‌رویه نمک، چربی و قند در سلامت انسان، نشانگر رنگی بر اساس میزان چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، میزان قند و نمک (کلرید سدیم) در هر سهم ماده غذایی یا ۱۰۰ گرم یا میلی‌لیتر ماده غذایی، طراحی‌شده است.
مهندس دستباز ادامه داد: بر روی این برچسب اطلاعاتی از قبیل میزان انرژی یا کالری موجود در صد گرم از محصول نشان داده می‌شود و در این برچسب از سه رنگ قرمز (زیاد)، نارنجی (متوسط) و سبز (اندک) استفاده‌شده است.

وی در ادامه یادآورشد :جامعه سالم زیربنای توسعه هر کشور بوده و یکی از راه های نیل به این هدف، برخورداری از تغذیه صحیح می باشد. بنابراین، آگاهی از اطلاعات مندرج بر روی برچسب محصولات خوراکی و آشامیدنی قدمی به سوی سلامتی است همچنین  نشانگر رنگی کمک می کند زمانی که تصمیم به خرید یک محصول غذایی و آشامیدنی داریم در یک نگاه ارزیابی و انتخاب مناسب داشته باشیم.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 281033
کلمات کلیدی
پریسا کریمی
تهیه کننده

پریسا کریمی

تصاویر

راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی  نشان ایمنی و سلامت بالاترین نشان کیفیت و ایمنی محصولات تولیدی است راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی  نشان ایمنی و سلامت بالاترین نشان کیفیت و ایمنی محصولات تولیدی است راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی راهنمای نشانگر رنگی تغذیه ای برای یک انتخاب سالم تر در مواد غذایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه