• تاریخ انتشار : 1400/10/01 - 12:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در غرفه معاونت غذا و دارو

دکتر بهرام دارایی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از غرفه معاونت غذا و دارو در نهمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، نهمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی روز چهار‌شنبه اول دی 1400 درهتل المپیک تهران با نگاه کنترل کیفی و پایش کارایی و سلامت مکمل های غذایی و رژیمی همراه با سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های ورزشی برگزار شد.
همچنین ارائه آخرین یافته‌های علمی و نقش مکمل ها در پیشگیری از آسیب های ورزشی، معرفی دستورالعمل های مصرف موثر مکمل ها، تبیین نقش دستگاه های نظارتی و دولتی و سازمانهای مردم نهاد در پایش سلامت مکمل‌ها و بهبود روش های کنترل، توزیع و تولید فراوردهای مکمل از اهداف مهم این همایش است.
به منظور حفظ ایمنی مکمل های غذایی و رژیمی و سلامت مصرف کنندگان باسیتی الزامات کیفی مربوطه رعایت شود چراکه وجود هرگونه آلودگی، دارای پتانسیل انتقال به محصول نهایی بوده و خطرات زیانباری را می تواند به همراه داشته باشد. بنابراین بررسی کیفی و پایش کارایی مواد غذایی و مکمل های رژیمی- غذایی و ورزشی امری ضروری است.
همچنین تامین مکمل های غذایی با کیفیت و سالم مسئله ای مهم برای متخصصان در این زمینه است که به موازات آن کنترل دقیق و مناسب آن از فرآیند تولید تا مصرف، حائز اهمیت است.

حضور معاونت غذا و دارو دانشگاه در نهمین همایش مکمل های رژیمی و غذایی

در نهمین همایش مکملهای رژیمی و غذایی ، غرفه معاونت غذا و دارو دانشگاه با استقبال بی نظیر عموم مردم روبرو شد.
مهندس مهدی اسدیان کارشناس حاضر در این غرفه به بازدید کنندگان در خصوص شیوه عملکرد طرح کنترل اصالت و نحوه استعلام به روش های پیامکی، اینترنتی یا نرم افزارهای مختلف تلفن همراه، نحوه ارسال شکایات تقلبات اقلام سلامت محور و پیگیری آنها توضیحات کامل داد.
وی توجه به برچسب کنترل اصالت کالا را در مبارزه با قاچاق کالا موثر دانست.
در این غرفه، کارت QRcode  متعلق به معاونت غذا و دارو به منظور دسترسی به سایت این معاونت برای بهره مندی از بروشورها، پمفلت، آخرین اطلاعیه و اخبار و ... در اختیار مراجعین قرار گرفت.
توضیح اینکه این همایش از 1 تا 3 دی ماه در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار می شود.

دکتر دارایی: استفاده از ظرفیت رسانه ملی در اولویت معاونت های غذا و دارو قرار گیرد

دکتر دارایی ضمن قدردانی از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور حاضر در نهمین همایش گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ملی در اولویت معاونت قرار گیرد.
وی نقش اثر گذار معاونت ها در امر اطلاع رسانی، آموزش برچسب اصالت کالاو تشخیص اقلام اصیل از قاچاق و تقلبی مهم دانست.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 244090
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *