• تاریخ انتشار : 1398/08/29 - 12:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 72
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به همت معاونت غذا و دارو

جلسه آموزشی دستیاران بیمارستان رازی برگزار شد

جلسه آموزشی دستیاران بیمارستان رازی باهدف آموزش و آشنایی بااهمیت عوارض و خطاهای دارویی و نحوه گزارش دهی آن‌ها برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، این جلسه آموزشی با حضور برخی از اساتید و نیز دستیاران دوره های مختلف بیمارستان رازی روز سه شنبه 28 آبان 98 با حضور دکتر منا کارگر، مدیر نظارت و پایش فراورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو در سالن آمفی‌تئاتر این بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه دکتر کارگر به بیان تاریخچه عوارض دارویی، اهمیت عوارض ناخواسته دارویی و گزارش دهی آن، فرایندهای گزارش دهی در ایران و نیز باورهای نادرستی که می‌تواند سبب کاهش گزارش دهی عوارض دارویی شود اشاره کرد و در مورد آن‌ها توضیحاتی را بیان داشت.
وی افزود بیمارستان رازی با توجه به مشارکت بالای پزشکان در تکمیل فرم های زرد گزارش عوارض و خطاهای دارویی در دانشگاه نمونه محسوب می شود و از این مشارکت قدردانی کرد.
مدیر نظارت و پایش فراورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو گفت: رابطین بیمارستان رازی در تکمیل فرم های زرد گزارش عوارض و خطاهای دارویی را معرفی و تعداد گزارشات عوارض و خطاهای دارویی تکمیل شده در این بیمارستان در سه سال گذشته ارائه کرد.
دکتر کارگر همچنین به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط مرکز ملی ثبت و گزارش ایمنی و عوارض ناخواسته فرآورده‌های سلامت به دنبال بررسی گزارش‌ها ارسالی از مراکز درمانی اشاره کرد و درخصوص خطاهای دارویی و راهکارهایی برای کاهش خطاهای تجویز داروها نیز مطالبی را بیان کرد.
وی در پایان اهمیت گزارش دهی خطاهای دارویی را به‌عنوان علل قابل‌پیشگیری مشکلات مرتبط با دارو حائز اهمیت فراوانی توصیف کرد که می‌تواند ضمن کمک به اصلاح سیستم‌ها و پروسه‌ها، سبب پیشگیری از بروز مجدد خطا توسط سایرین و ارتقاء ایمنی بیماران شود. 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244573
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر