• تاریخ انتشار : 1403/07/14 - 10:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 188
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا

به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی غذا؛مدیریت نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در نظر دارد برنامه های آموزشی، تشویقی و فرهنگی را از 24 مهرماه 1403به مدت یک هفته در این حوزه اجرا کند.

اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، جلسه هماهنگی برنامه های هفته جهانی غذا  با حضور دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی، مهندس بیتا نافعی کارشناس تغذیه اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، مهندس مریم محمدزاده رئیس اداره امور عمومی و سرپرست امور مالی معاونت غذا و دارو صبح امروز 14 مهر 1403 در سالن شورا معاونت غذا و دارو برگزار شد.
دکتر ابوالفضل نجاریان در ابتدای این جلسه گفت: غذا، از ابتدایی ترین نیازهای انسانی و تمام موجودات زنده است و نقش اساسی و مهم آن؛ غیر قابل انکار است. یکی از اهداف اصلی روز جهانی غذا، جلب توجه عموم مردم به چالش گرسنگی و سوءتغذیه است. این روز فرصتی برای اطلاع‌رسانی به مردم درباره ابعاد گسترده این مشکل و تأثیرات آن بر سلامت، رشد کودکان، و توسعه جوامع است.

وی افزود: به دلیل حساسیتی که بحث مواد خوراکی در صنعت جهانی دارد، در ایران این روز به هفته جهانی غذا تبدیل شده است و با توجه به برنامه های فرهنگ سازی مرتبط با ایمنی غذا که هر ساله همزمان در سراسر کشور برگزار می شود معاونت غذا و دارو تهران نیز با هدف کاهش قند، نمک و چربی محصولات غذایی و آشامیدنی، نشانگرهای رنگی تغذیه ای در راستای ارتقا دانش مصرف کننده، نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی سلامت محور، مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت در حوزه غذا، محصولات غذایی ویژه و فراسودمند و اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذا برگزار خواهد شد.
مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو در ادامه عناوین برنامه‌های معاونت غذا و دارو در هفته جهانی غذا را شامل پیام معاون غذا و دارو، نشست خبری مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، آموزش حضوری در مدارس، سرای محلات و مهدهای کودک و برگزاری مسابقات بین دانش آموزان، سخنرانی مدیریت نظارت بر مواد غذایی در نماز جمعه تهران، آموزش مجازی رابطین بهداشت، حضور در برنامه های رادیویی، اطلاع رسانی و انتشار بروشورها، پمفلت و بنرهای مرتبط با هفته جهانی غذاو همچنین ویزیت کامندان معاونت غذا  و دارو  دانست.
وی در ادامه تصریح کرد : قدردانی از کارکنان اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تقدیر از واحدهای برتر تولیدی، از دیگر برنامه های این هفته است.
دکتر نجاریان در پایان زمان شروع برنامه‌های هفته جهانی غذا را از ۲۴ تا ۳۰ مهر ماه 1403 اعلام کرد

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 279747
پریسا کریمی
تهیه کننده

پریسا کریمی

تصاویر

اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا اعلام برنامه های معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته جهانی غذا

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه