• تاریخ انتشار : 1403/07/17 - 10:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 116
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت 17 مهر روز جهانی تخم مرغ:

آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان

به مناسبت روز جهانی تخم مرغ (17 مهر) مدیریت نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه دانستنی های مهم در خصوص نحوه نگهداری ومصرف تخم مرغ را درقالب پوستر برای دانش آموزان ابتدایی منتشر کرد.

آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، صبح امروز 17 مهر 1403 همزمان با روز جهانی تخم مرغ مهندس بیتا نافعی کارشناس تغذیه مدیریت نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو با حضور در دبستان دخترانه علامه طباطبایی در خصوص نحوه نگهداری و مصرف تخم مرغ توضیحاتی را در قالب پوستر بیان نمود.

مهندس نافعی در ابتدای آموزش گفت: تخم مرغ یکی از منابع مهم پروتئینی محسوب می شود لذا دانستن اطلاعاتی نظیر نحوه نگهداری ، پخت  و ... بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: باید بخاطر داشت که شستن تخم مرغ کار صحیحی نیست، چراکه علیرغم پوسته غیر قابل نفوذ، پر از منافذی است که باشستن آن بسیاری از باکتری ها به داخل تخم مرغ نفوذ می کند.

کارشناس تغذیه در ادامه با اشاره به نحوه طبخ تخم مرغ افزود: تخم مرغ را باید در هنگام مصرف بصورت جداگانه شکسته تا در صورت مشاهده علائم فساد آن را مصرف نکنیم،از مصرف تخم مرغ خام یا نیمه پخته به علت احتمال وجود آلودگی و ایجاد مسمومیت غذایی باید اجتناب کرد.

همچنین مهندس نافعی در خصوص مشخصات تخم مرغ سالم و تازه عنوان کرد: پوسته تخم مرغ باید بدون ترک،تمیزی و عاری از هرگونه آلودگی باشد.زرده تخم مرغ باید کاملا گرد و کروی و در مرکز تخم مرغ باشد ، سفیده دارای ظاهری ابری و غیر شفاف باشدو محتویات تخم مرغ باید بوی تعفن و علائم فساد نداشته باشد.

در پایان آموزش : کارشناس تغذیه با طرح مسابقه نقاشی و پرسش از دانش آموزان به تعدای از آنها جوایزی اهدا کرد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 280117
کلمات کلیدی
پریسا کریمی
تهیه کننده

پریسا کریمی

تصاویر

آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان آموزش نگهداری و نحوه مصرف صحیح تخم مرغ برای دانش آموزان

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه