• تاریخ انتشار : 1401/04/23 - 18:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست فوق العاده قطب منطقه ۱۰ آمایش کشوری در راستای اجرای طرح دارویار

نشست فوق العاده قطب منطقه 10 آمایش کشوری با حضور مجموعه داروخانه های بیمارستانی دانشگاه باهدف هم اندیشی به منظور اجرای طرح دارویار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این نشست با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مجتبی مجتهدزاده رئیس مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و داروخانه های بیمارستانی دانشگاه، دکتر حیدر محمدی و دکتر محمد سلطانی مشاورین رئیس سازمان غذا و دارو، مدیران و روسای نظارت بر امور دارو و مخدر سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی روز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در محل دفتر معاون غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر غفارزاده ضمن خیر مقدم به حاضرین در خصوص اجرای طرح دارویار گفت: در این طرح با داروخانه هایی که همکاری نداشته باشند و تمامی داروخانه های دولتی در بخش سرپایی در صورتی که خدمات ارائه نکنند به شدت برخورد می شود.
معاون غذا و دارو افزود: در صورت افزایش قیمت داروها، بیمه ها ما به التفاوت افزایش قیمت دارو را پرداخت خواهند کرد و در اجرای این طرح هیچ گونه افزایش قیمتی متوجه بیماران در زمان افزایش قیمت دارو، نخواهد شد.
وی در امه خاطرنشان کرد: در این طرح 366 قلم دارو تحت پوشش بیمه ها قرار خواهد گرفت.
دکتر غفارزاده گفت: بدیهی است با اجرای این طرح علاوه بر خدمت رسانی بیشتر به بیماران برای تهیه دارو دست بسیاری از سودا گران و قاچاقچیان دارو در سطح کشور کوتاه خواهد شد و در آینده بسیار نزدیک شاهد کاهش قاچاق معکوس در سطح کشور خواهیم بود.
معاون غذا و دارو در ادامه گفت: یکی از رسالت های معاونت غذا و دارو دانشگاه ترغیب بیماران برای تهیه دارو با نسخه از سطح داروخانه هایی شهری روزانه و شبانه روزی است.
وی همچنین ادامه داد: در راستارای اجرای این طرح تشدید نظارت ها را در شروع طرح دارویار از داروخانه های شهری، بیمارستانی خواهیم داشت.
دکتر غفارزاده گفت: سه دانشگاه تهران، ایران و شهید بهشتی با تعامل با یکدیگر در اجرای طرح دارویار نهایت همکاری و تلاش خود را به کار می گیرند.
وی در پایان افزود: بیماران در صورت مشاهده تخلف با شماره  190 و یا با مراکز رسیدگی به شکایات معاونت های غذا و دارو سه دانشگاه تماس بگیرند تا کارشناسان به منظور رفع تخلف در اسرع وقت اقدام کنند.
در ادامه دکتر مجتهد زاده ضمن اعلام همکاری در اجرای طرح دارویار گفت: مجموعه داروخانه 13 آبان و داروخانه های بیمارستانی دانشگاه به طور شبانه روزی آماده خدمت رسانی به بیماران پس از اجرای طرح دارویار خواهند بود.
دکتر محمدی در خصوص اجرای طرح دارویار گفت: کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو به صورت شبانه روزی برای رفع اشکالات احتمالی سامانه های مرتبط با طرح دارویار فعال بوده و در ارتقاء بهبود کیفیت اجرایی شدن این طرح نهایت تلاش خود را خواهند کرد.
نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهیدبهشتی در خصوص اجرای هرچه بهتر طرح دارویار پیشنهادات و نظرات خود را عنوان کردند و با حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 227013
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *