• تاریخ انتشار : 1398/05/07 - 15:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه

جلسه بررسی الزامات قانونی ارجاع متقاضیان کسب و کار اینترنتی به وزارت بهداشت

جلسه بررسی الزامات قانونی ارجاع متقاضیان کسب و کار اینترنتی به وزارت بهداشت در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ جلسه بررسی الزامات قانونی ارجاع متقاضیان کسب و کار اینترنتی به وزارت بهداشت روز سه شنبه 7 مرداد 98 با حضور دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو و کارشناسان حقوقی و مدیران کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی و مرکز توسعه تجارت الکترونیک در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر نجاریان ضمن خیرمقدم به حاضرین به قوانین حقوقی جمع آوری شده در خصوص فروش اینترنتی کالاهای سلامت محور و نقش وزارت بهداشت در این خصوص اشاره کرد.
محبوبه زحمتکش کارشناس حقوقی معاونت غذا و دارو به ارائه مطالبی در خصوص ‌قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی، قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی، آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی شامل تعاریف و کلیات، شمول آیین نامه، پروانه و صلاحیت بهداشتی و تعزیرات ،توزیع و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی پرداخت.
زحمتکش در ادامه به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ( مصوب 3/10/1392 با اصلاحات 21/7/1394 )، قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی (مصوب 1334)، آیین نامه ثبت مکمل های تغذیه ای وزارت بهداشت و درمان و تبصره و ماده های قانونی موارد ذکر شده اشاره کرد و حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان دکتر نجاریان به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخت و مقرر شد جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان غذا و دارو و معاونت های غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی به منظور مرور قوانین مربوط به فضای مجازی برگزار شود و آئین نامه فضای مجازی توسط سازمان غذا و دارو پیگیری و در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گذاشته شود تا آئین نامه به مرکز توسعه تجارت الکترونیک و اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی ارسال شود.

 





 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 244719
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر