• تاریخ انتشار : 1402/11/17 - 13:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 194
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به همت اداره نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه:

برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی

ﺩﻭﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯشی کاﻫﺶ مصرف نمک ﺩﺭ برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی در طرح‌ برچسب موادغذایی ﺑﺎ ﻫﺪﻑ آشنایی سالمندان برگزار گردید.

برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت غذا و دارو، مهندس بیتا نافعی کارشناس تغذیه  اداره نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو صبح امروز 17 بهمن  1402با حضور در سرای محله وصال درخصوص آشنایی با راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی توضیحاتی را به تفصیل ارائه داد.

در ابتدا مهندس نافعی آگاهی از اطلاعات مندرج برروی برچسب محصولات خوراکی و آشامیدنی را قدمی مهم به سوی سلامتی عنوان کرد و گفت: نشانگر رنگی تغذیه ای کمک می گند زمانیکه تصمیم به خرید یک ماده غذایی یا آشامیدنی داریم بتوانیم در یک نگاه ارزیابی و انتخاب مناسبی داشته باشیم.

وی  افزود: چنانچه رنگ قند یا چربی یا نمک، قرمز باشد باید دقت داشت تا با توجه به شرایط جسمانی فرد به چه مقدار وچه زمانی مصرف شود و اگر رنگ هرکدام از موارد فوق نارنجی باشد مارا به یک انتخاب نسبتا خوب راهنمایی کرده و درصورتیکه سبز باشد انتخاب برای محصول مطمئن تر و سالم تر است.

مهندس نافعی در ادامه در خصوص  توجه به علامت سازمان غذا و دارو و شماره پروانه بهداشتی ساخت هنگام خرید یادآور شد : در خصوص راه کاهش مصرف نمک ازجمله استفاده از طعم دهنده های طبیعی و چاشنی ها به جای نمک، اصلاح روش پخت و پز، انتخاب میان وعده های سالم و بدون نمک، مصرف مواد غذایی تازه به جای فرآوری شده میتواند موثر باشد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 258773
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی برگزاری دوره آموزشی راهکارهای کاهش نمک در برنامه غذایی و آشنایی با نشانگر رنگی