• تاریخ انتشار : 1401/06/23 - 18:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرسی ویژه از داروخانه های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازرسی ویژه به منظور بررسی حضور فعال مسئول فنی و میزان مصرف سرم از داروخانه های بیمارستانی دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو انجام شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، روزهای سه شنبه و چهارشنبه 22 و 23 شهریور 1401 بازرسی ویژه از تمامی داروخانه های سرپایی و بستری بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه با حضور کارشناسان دارویی این معاونت انجام شد.
 بنا به دستور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو هفت گروه بازرسی طی روز های 21 تا 23 شهریور ماه به منظور بررسی موجودی سرم بیمارستانها، نحوه خدمت رسانی به بیماران و گزارش اقلام کمبود، از تمامی داروخانه های بیمارستانی بازدید کردند.
هدف از اجرای مانور بازرسی جمع بندی اطلاعات موجودی سرم بیمارستانها، نحوه مصرف و چاره اندیشی در خصوص به حداقل رساندن کمبودهای می باشد.
در این بازرسی ها حضور فعال مسئول فنی و میزان مصرف موجودی سرم در داروخانه های بیمارستانی تحت پوشش مورد پایش قرار گرفت.
از دیگر مواردی که در این بازدید ها کنترل می شود می توان به میزان دریافت سرم و میزان مصرف در طول یک ماه، موجودی مورد انتظار، موجودی واقعی، اختلاف موجودی، مطابقت میان order در پرونده و درخواست دارویی در داروخانه بستری و سرپایی است.
حضور مسئول فنی یا قائم مقام واجد شرایط و نسخه پیچی یا عرضه دارو در غیاب یا بدون نظارت مسئول فنی نیز در این بازرسی ها بررسی می شود.

  • گروه خبری : داروخانه ها,بیمارستان ها,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 226983
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *