• تاریخ انتشار : 1402/08/02 - 10:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 305
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام تبریک مسئول فرهنگی و مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو به مناسبت سال روز ولادت یازدهمین امام شیعیان

فرارسیدن میلاد باسعادت امام یازدهم شیعیان، حضرت امام حسن عسگری علیه‌السلام، بر عاشقان طریقت اهل‌بیت علیهم‌السلام خجسته باد.

پیام تبریک مسئول فرهنگی و مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو به مناسبت سال روز ولادت یازدهمین امام شیعیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی و مسئول امور فرهنگی این معاونت ضمن تبریک این روز خجسته به مختصری از زندگی‌نامه این بزرگوار پرداخت و گفت: امام حسن عسکری (ع) یازدهمین پیشوای شیعیان در ۸ ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ هجری در مدینه به دنیا آمدند. پدرشان امام هادی (ع)، دهمین امام شیعیان و به نقل از منابع شیعی مادرشان حدیث یا «حدیثه» نام داشت. پدر بزرگوار امام حسن عسکری (ع) در ۲۳ سالگی ایشان به شهادت رسیدند و بعدازآن امام عسکری (ع) به مدت ۶ سال عهده‌دار امامت بودند. ایشان در مدت کوتاه خلافت خود با سه تن از خلفای عباسی هم‌دوره و از جانب آنان به‌شدت تحت‌فشار و محدودیت بودند. ایشان در تاریخ ۲۶۰ قمری به دستور معتمد به شهادت رسیدند و در همان شهر سامرا و در کنار مزار پدرشان به خاک سپرده شدند.

آسمان، دیده بر زمین گشوده بود و مدینه، شب انتظارش را به دست صبح امید می‌سپرد.
که ناگاه در صبحدمی حیات‌بخش، آفرینش، تولدی دوباره یافت و یازدهمین روشنگرش را به هستی بخشید.

وی افزود: سالروز میلاد سراسر نور و سرور حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام بر رهروان طریق معرفت و همه همکاران در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران مبارک باد.

توضیح اینکه به همین مناسبت در این روز مبارک ایستگاه صلواتی همراه شیرینی و مولودی و از کارکنان معاونت با شیرینی پذیرایی شد.

  • گروه خبری : مناسبات و رویدادها
  • کد خبر : 249166
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *