• تاریخ انتشار : 1401/06/26 - 20:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 108
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو در خصوص روز جهانی ایمنی بیمار

معاون غذا و دارو دانشگاه در پیامی نوشت: هدف از ،سومین چالش جهانی ایمنی بیمار توسط WHO به "دارو درمانی بدون آسیب" کاهش 50 درصدی آسیب شدید و قابل پیشگیری ناشی از دارو در سطح جهان در 5 سال آینده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دکتر غفارزاده به مناسبت ۲۶ شهریور روز جهانی ایمنی بیمار پیامی صادر کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
در حالی که درمان‌ها، فناوری‌ها و مدل‌های مراقبتی جدید پتانسیل درمانی زیادی دارند، می‌توانند تهدیدات جدیدی برای مراقبت ایمن نیز ایجاد کنند. ایمنی بیمار جنبه های مختلفی دارد و مستلزم همبستگی بیماران، خانواده ها، مراقبان بیمار، کادر درمان و سیاست گذاران عرصه بهداشت است. به همین دلیل، 17 سپتامبر (26 شهریور) به عنوان روز جهانی ایمنی بیمار جهت همبستگی جهانی و اقدام هماهنگ همه کشورها برای بهبود ایمنی بیمار انتخاب شده است. 
داروها بیشترین کاربرد را در پیشگیری و درمان بیماری ها دارند و شیوه های ناایمن دارودرمانی و خطاهای دارویی بیشترین سهم از کل آسیب‌های قابل پیشگیری ناشی از مراقبت‌های ناایمن را در سراسر جهان تشکیل می دهند. از جایی که همه‌گیری کووید۱۹ خطر اشتباهات دارویی و آسیب‌های مرتبط با دارو را به میزان قابل توجهی تشدید کرده است، «ایمنی دارویی» به عنوان موضوع روز جهانی ایمنی بیمار در سال 2022 انتخاب شده است و سومین چالش جهانی ایمنی بیمار توسط WHO به "دارو درمانی بدون آسیب" اختصاص داده شده است. هدف این چالش، کاهش 50 درصدی آسیب شدید و قابل پیشگیری ناشی از دارو در سطح جهان در 5 سال آینده می باشد.
  • گروه خبری : اخبار مدیریت دارو,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 226980
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *