• تاریخ انتشار : 1401/02/29 - 13:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وبینار آموزشی تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم

به مناسبت هفته سلامت، آموزش مجازی تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم با هدف افزایش اگاهی رابطین شبکه بهداشت اسلامشهر در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی روز دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 توسط مهندس بیتا نافعی کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو برگزار شد.

مهندس نافعی در ابتدای جلسه با اشاره اینکه تغذیه سالم، کنترل وزن و سبک زندگی سالم قدم موثری در راستای سلامتی است؛ گفت: ۲۰ دقیقه قبل از صرف وعده غذایی، یک لیوان آب بنوشید تا احساس گرسنگی کمتری داشته باشید، غذای خود را در بشقاب های کوچک بریزید تا مقادیر کمتر هم بیشتر به نظر برسد، آهسته غذا بخورید حدود بیست دقیقه طول می کشد تا مغز شما سیگنالهای سیری را از معده دریافت کند و به جای آنکه یک دسر را کامل بخورید، دسرتان را به اشتراک بگذارید.

همچنین در خصوص سبک زندگی سالم توصیه کرد که هنگام انجام کارهای خانه، با شنیدن موزیک شاد، فعالیت خود را افزایش دهید، از فیلمهای ویدئویی آموزشی استفاده کنید که نشان دهد چگونه فعالیت خود را بیشتر کنید و در حین تماشای تلویزیون، در جا نرمش کنید.

وی افزود: وقتی به فروشگاه های مواد غذایی می روید در سبد غذایی خود، انواع سبزیجات را بگنجانید.

در ادامه کارشناس نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو در مورد اهمیت مصرف مایعات از جمله آب و انتخاب مواد غذایی سالم، متنوع و متناسب توضیحات کامل داد.

در پایان مهندس نافعی گفت: هنگام خرید مواد خوراکی و آشامیدنی به نشانگر رنگی توجه کنید و میزان کمتر چربی، نمک و شکر و اسید چرب ترانس را انتخاب کنید.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 227038
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *