• تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 12:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 390
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها

مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است

در سومین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت ها،پایگاه اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با هدف آموزش و ارتقاء آگاهی عموم مردم در بیمارستان سینا برپا شد.

مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو:کارشناسان مدیریت نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو دانشگاه در سومین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت ها پایگاه آموزش و اطلاع رسانی با موضوع "چگونه از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پیشگیری کنیم؟"در بیمارستان سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران برپا کردند. 

در این پایگاه دکتر راضیه مالمیر کارشناس مدیریتنظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت گفت:گاز منوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو و بدون طعم و غیر محرک هست که در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مثل نفت و گاز و بنزین ، دود اگزوز و سوختن ذغال چوب حاصل میشود .

وی افزود:با شروع فصل سرما باید قبل از راه اندازی مجدد وسایل گرمایشی گاز سوز و نفتی منزل، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش ها اطمینان حاصل کرد.

دکتر مالمیر در ادامه تصریح کرد: استفاده از بخاری های بدون دودکشتنها در محیط هایی که دارای تهویه و جریان مناسب هوا می باشد مجاز است و باید از بکار بردن وسایل در محیط های بسته و فاقد جریان هوا خودداری کرد.

در ادامه دکتر مائده دهاقین کارشناس دارویی نیز درخصوص علائم مسمومیت با مونوکسید کربن در کودکان خاطر نشان کرد: تهوع ، استفراغ و اسهال از علائم مسمومیت با منوکسید کربن در کودکان  است ، تماس طولانی مدت با مونوکسید کربن نیز منجر به بروز اختلالات رفتاری ، کاهش حافظه و ضریب هوشی در کودکان می شود .

وی در پایان تاکید کرد:  اولین اقدام در برخورد با فردی که با گاز منوکسید کربن مسموم شده است، انتقال مصدوم به هوای آزاد است، در صورت قطع تنفس بیمار مسموم با منوکسیدکربن و گاز های دیگر ، باید احیای قلبی عروقی را آغاز نمایید.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 249333
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها است

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *