• تاریخ انتشار : 1401/07/28 - 09:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته جهانی غذا

قدردانی از کارخانجات منتخب تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران

از کارخانجات تولید مواد خوراکی و آشامیدنی منتخب حوزه نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف ایمنی و سلامت کالاهای سلامت محور، در معاونت غذا و دارو قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، روز سه شنبه 26 مهر 1401 همزمان با سومین روز از هفته جهانی غذا، با حضور دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی و مهندس زینب آقامحسنی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو از واحدهای تولیدی مواد خوراکی و آشامیدنی تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل سالن شورای معاونت قدردانی شد.
دکتر نجاریان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته جهانی غذا علت برگزاری این مراسم را تشویق صاحبان صنایع به منظور رعایت کردن استاندارهای تعریف شده به منظور تامین ایمنی و سلامت مواد غذایی و آشامیدنی عنوان کرد.
مشاور اجرایی معاونت در ادامه گفت: معاونت غذا و دارو خواستار همکاری واحدهای تولیدی در زمینه برچسب گذاری محصولات سلامت محور در راستای جوانی جمعیت و آموزش کارکنان واحدها است و در این راستا معاونت غذا و دارو از شرکت های تولیدی حمایت های لازم را خواهد داشت.
مهندس آقامحسنی در ادامه از شاخص های انتخاب واحدهای تولیدی به امتیاز و گرید چک لیست ارزیابی و رتبه بندی، ارتقای امتیاز و گرید چک لیست ارزیابی و رتبه بندی  واحدهای تولیدی،تولید محصولات غنی شده، تولید محصولات فرا سودمند (پروبیوتیک و ...)، تلاش برای کاهش میزان قند، نمک و اسید چرب ترانس در محصولات تولیدی، تعامل موثر با اداره نظارت در اجرای آخرین ضوابط، دستورالعمل ها و قوانین، عدم وجود عدم انطباق عمده و بحرانی و عدم وجود شکایت اثبات شده، اشاره کرد.
در این جلسه واحد های تولیدی برتر پیشنهادات، راهکارها و چالش های خود را در خصوص محصولات نوآورانه، صدورپروانه، فرآیند تولید، نحوه گرید بندی کارخانجات تولیدی، برگزاری دوره های مسئولین فنی و ... عنوان کردند و مهندس آقامحسنی توضیحات لازم در مورد موارد مطرح شده، ارائه دادند.
در پایان ضمن برش کیک یاد بود هفته جهانی غذا از واحدهای تولیدی برتر قدردانی شد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا
  • کد خبر : 226968
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *