• تاریخ انتشار : 1399/07/30 - 13:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری وبینار آموزشی پیشگیری از مسمومیت ها در معاونت غذا و دارو

آموزش مجازی در خصوص انواع مسمومیت‌ها و راهکار پیشگیری از آنها باهدف افزایش آگاهی مخاطبین سرای محله جمالزاده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی با هدف افزایش آگاهی مخاطبان سرای محله جمالزاده روز سه شنبه 29 مهر ۹۹ برگزار شد.
در این جلسه دکتر پریا عطایی کارشناس دارویی اداره نظارت و پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو به ارائه آموزش هایی برای آشنایی با مسمومیت پرداخت و گفت: به هر ماده ای که هنگام ورود به بدن (خوراکی، تنفسی، تزریقی) و یا تماس با پوست موجب اختلال در تندرستی و یا موجب مرگ شود سم می گویند.
وی ادامه داد: مسمومیت ممکن است بطور تصادفی یا در اثر بی احتیاطی و یا در مواردی به صورت تعمدی بوسیله مواد سمی ایجاد گردد و تماس با سموم ممکن است به صورت ناگهانی با عوارض مشهود و سریع و یا تماس تدریجی همراه با بروز مسمومیت های تاخیری باشد.
دکتر عطایی افزود: بطور کلی راه های ورود سم به بدن عبارتند از: خوراکی، تنفسی، جذب پوستی، تزریقی واغلب مسمومیت های خانگی از طریق خوراکی و یا تنفسی است.
کارشناس دارویی اداره نظارت و پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو تهران در این جلسه در خصوص انواع مسمومیت‌ها، مسمومیت در کودکان و پیشگیری از بروز مسمومیت دارویی در کودکان، مسمومیت‌های گوارشی، تنفسی، پوستی، تزریقی، مسمومیّت در اثر مواد نفتی، مسمومیّت با سموم آفت کش، مسمومیت در اثر مواد شیمیایی سوزاننده،  روش‌های پیشگیری از آن و اقدامات اولیه در برخورد با فرد مسموم توضیحاتی ارائه داد.
عطایی در ادامه دو نوع از مسمومیت بسیار مهم را مسمومیت دارویی و مسمومیت در کودکان عنوان کرد.
وی افزود: داروها یکی از خطرناک ترین عوامل مسمومیت زا در منازل می باشند، عدم توجه به میزان مصرف دارو، مصرف داروها در تاریکی، همراه با خواب آلودگی و مصرف خودسرانه داروها، همگی می تواند منجر به مسمومیت های دارویی شوند و لازم به ذکر است شايعترين علت بروز مسموميت در جهان، مصرف داروها بيش از مقادير درماني است.
در پایان حاضرین در این وبینار آموزشی سوالات خود را در خصوص موارد مطرح شده عنوان کردند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244364
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *