• تاریخ انتشار : 1398/11/07 - 14:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به همت معاونت غذا و دارو برگزار شد:

برگزاری جلسه آموزشی جایگاه داروساز و نقش آن در جامعه

 جلسه آموزشی باهدف افزایش آگاهی مراقبین سلامت در خصوص آشنایی با جایگاه داروساز در جامعه در شبکه بهداشت شهرری توسط معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛  جلسه آموزشی باهدف افزایش آگاهی مراقبین سلامت در خصوص آشنایی با جایگاه داروساز در جامعه 7 بهمن 98 در شبکه بهداشت شهرری توسط معاونت غذا و دارو برگزار شد.
دکتر پریا عطایی کارشناس دارویی اداره نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو در خصوص جایگاه داروساز و آشنایی با آن گفت: دکتر داروساز در دسترس ترین عضو زنجیره درمان است که مراجعه‌کنندگان می‌توانند در مورد عوارض و واکنش دارویی و تداخلات دارویی پرسش‌های خود را در مورد داروها از وی سؤال نمایند.
وی تأکید کرد  که برای راهنمایی گرفتن از دکتر داروساز باید داروساز داروخانه را بشناسید که یکی از راه‌های آن داشتن اتیکت یا نشستن در جایگاه دکتر داروسازاست و یا از طریق سؤال از کارکنان داروخانه می‌توان دکتر داروساز را شناخت زیرا تنها پزشک و دکتر داروساز هستند که صلاحیت ارائه مشاوره پزشکی و دارویی دارند.
دکتر عطایی به  موضوع مقاومت آنتیبیوتیکی، به عوامل ایجادکننده و عواقب آن پرداخت و افزود: استفاده از آنتیبیوتیک‌ها در بیماری‌های ویروسی، عدم استفاده از آنتیبیوتیک طبق دستور پزشک، خوددرمانی، کامل نکردن دوره درمان، بیماری طولانی‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و نیاز به داروهای گران‌تر و با عوارض بیشتر خواهد بود؛ حتی ممکن است عفونت  مقاوم منجر به مرگ شود؛ همچنین در مورد نحوه مصرف صحیح آنتی بیوتیک‌ها به مشاوره هر بیمار با پزشک یا داروساز اشاره کرد.
در ادامه دکتر در خصوص مصرف بی‌رویه داروهای تزریقی و عوارضی که این داروها می‌توانند ایجاد کنند و به نقش داروساز در این حیطه پرداخت.
دکتر عطایی افزود:برای مشاوره دارویی می‌توانید با مراکز اطلاعات دارویی سیزده آبان با شماره ۸۲۱۰۱ و یا اطلاعات دارویی وزارت بهداشت به شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرید.
  • گروه خبری : اخبار معاونت,اخبار مدیریت نظارت و پایش فراورده های سلامت
  • کد خبر : 244495
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر