• تاریخ انتشار : 1400/07/26 - 11:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش مجازی آشنایی با مشخصات نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای

وبینار آشنایی با مشخصات برچسب محصولات داخلی و نشانگرهای رنگی باهدف افزایش آگاهی کارکنان، اساتید و هیات علمی در سطح دانشگاه توسط معاونت غذا و دارو برگزار شد.

مهندس صبا صادقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این وبینار آموزشی روز دوشنبه 26 مهر ۱۴۰۰ با حضور مهندس صبا صادقی کارشناس مواد غذایی آرایشی و بهداشتی این معاونت برگزار شد.

مهندس صادقی در این وبینار گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای که بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی مشاهده می‌شود، درواقع یک راهنمای سریع است که باهدف افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و به‌منظور ارتقاء سلامت جامعه بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی درج می‌شود.

همچنین وی در مورد حداقل اطلاعاتی که هر شهروند باید داشته باشد، شامل نام و نام تجاری محصول، نام و کشور تولیدکننده، تاریخ تولید، انقضاء پروانه بهداشتی ساخت محصول که شماره هفت‌رقمی با فرمت شبیه ۱۴۴۹۸/۳۴، آرم سازمان غذا و دارو آموزش داد.

کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی بیان کرد: با توجه به خطرات مصرف بی‌رویه نمک، چربی و قند در سلامت انسان، نشانگر رنگی بر اساس میزان چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، میزان قند و نمک (کلرید سدیم) در هر سهم ماده غذایی یا ۱۰۰ گرم یا میلی‌لیتر ماده غذایی، طراحی‌شده است.

وی ادامه داد بر روی این برچسب اطلاعاتی از قبیل میزان انرژی یا کالری موجود در صد گرم از محصول نشان داده می‌شود و در این برچسب از سه رنگ قرمز (زیاد)، نارنجی (متوسط) و سبز (اندک) استفاده‌شده است.

مهندس صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی، برچسب نشانگر رنگی این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا ماده غذایی مناسب و کم‌خطرتری را انتخاب کند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا
  • کد خبر : 244153
کلمات کلیدی
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *