• تاریخ انتشار : 1400/08/08 - 13:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معاونت غذا و دارو

آموزش راه های پیشگیری از خرید اقلام سلامت محور تقلبی در سطح عرضه

آموزش چهره به چهره راه های پیشگیری از خرید اقلام سلامت محور تقلبی در شهرری و حومه با حضور کارشناسان مواد غذایی اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، این آموزش با حضور مهندس حسن ناصری و مهندس مهدی اسدیان کارشناسان مواد غذایی اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی در محدوده شهرری و حومه با هدف آشنایی فروشندگان با راه های پیشگیری از خرید اقلام سلامت محور تقلبی روز چهارشنبه 5 آبان 1400 برگزار شد.
مهندس ناصری به معرفی فرآورده های سلامت محور و کنترل اصالت پرداخت و گفت: این فرآورده ها شامل تمام فرآورده هایی است که تحت نظر سازمان غذا و دارو است وکنترل اصالت فرآیندی است که در آن مصرف کننده و یا هر شخص ذینفع تعریف شده دیگر می تواند مستقل از فرآیند رهگیری و ردیابی، بوسیله راه ها و ابزارهای استعلام ایجاد شده در سامانه تی تک و پاسخ های دریافتی، از تقلبی و یا اصل بودن فرآورده آگاه شود.
وی همچنین در مورد انواع برچسب رهگیری اصالت کالا شامل برچسب‌های قدیمی، برچسب‌های تقلبی و نامعتبر و برچسب اصالت معتبر و مشخصات آن از جملهGTIN، شناسه ۱۶ رقمی، UID، سری ساخت، تاریخ انقضاء، بارکد دو بعدی توضیحات جامع ای را ارائه کرد.
مهندس اسدیان در ادامه در مورد الصاق برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی محصولات سلامت محور شرط لازم بوده اما کافی نیست گفت:به منظور بررسی اصالت کالا میتوان برچسب اصالت را از سه طریق ارسال پیامک به ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا مراجعه به سامانه www.ttac.ir و یا استفاده از اپلیکیشن مربوط به سامانه ttac استعلام کرده و نتیجه را با محصول مطابقت داد.
وی در خصوص خرید اینترنتی و نحوه بررسی سایت مورد نظر و همچنین مشخصات محصولات تولید داخل توضیحاتی ارائه داد./ر

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 244129
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *