• تاریخ انتشار : 1398/02/10 - 08:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به همت معاونت غذا و دارو

برگزاری آموزش سلامت و ایمنی کالاهای سلامت‌محور در هفته سلامت

جلسه آموزشی سلامت و ایمنی کالاهای سلامت‌محور در هفته سلامت باهدف آگاه‌سازی دانش آموزان در مورد برچسب نشانگر رنگی تغذیه‌ای، شناسه و برچسب‌های ره‌گیری کنترل اصالت، در دبستان دخترانه امید انقلاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو تهران، جلسه آموزش سلامت و ایمنی کالاهای سلامت‌محور و نشانگر رنگی تغذیه‌ای به‌منظور آشنایی دانش آموزان با برچسب نشانگر رنگی تغذیه‌ای، شناسه و برچسب‌های ره‌گیری کنترل اصالت در دبستان دخترانه امید انقلاب، با حضور مهندس یحیی پور کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو تهران برگزار شد.
در این جلسه، مهندس یحیی پور کارشناس و نماینده اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو تهران به ارائه توضیحاتی پیرامون مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی پرداختند و نکات مهمی را در هنگام خرید محصولات غذایی وارداتی و تولیدات داخلی باید به آن‌ها توجه کرد، بیان کرد.
مهندس یحیی پور در خصوص برچسب ره‌گیری اصالت کالا (برچسب کنترل اصالت و سلامت فرآورده‌های سلامت‌محور) گفت: یکی از شاخص‌های بررسی اصالت فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی آماده مصرف (فرآیند شده) وارداتی نظیر شکلات، بیسکویت، آدامس، انواع کرم، شامپو، رنگ مو، خمیردندان و سایر محصولات، ابزاری جهت نظارت مردمی بر محصول مصرفی و ایجاد ارتباط بین مصرف‌کنندگان و مراجع تائید کننده جهت تضمین اصالت و سلامت کالا است.
همچنین مهندس یحیی پور در خصوص اطلاع‌رسانی غذا و ضوابط برچسب‌گذاری گفت: در هر محصولی باید اطلاعات صادقانه و شفاف به ثبت رسیده باشد، مشخص و قابل‌فهم باشد، خوانا و غیرقابل پاک شدن باشد، در حد امکان جذاب باشد و به مصرف‌کننده در موقع خرید کمک کند تا بین محصولات و تبلیغات نام‌های تجاری انتخاب سالم‌تر و مناسب‌تری داشته باشد.
 
  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا
  • کد خبر : 244804
خدیجه  آب پر
تهیه کننده

خدیجه آب پر