• تاریخ انتشار : 1400/07/24 - 12:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام معاون غذا و دارو دانشگاه به مناسبت روز جهانی غذا

دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو در پیامی ضمن تبریک 24 مهر روز جهانی غذا گفت: انتخاب مواد غذایی برای یک زندگی سالم می تواند به سادگی استفاده از دریافت کالری متعادل، لذت بردن از غذا و کمتر خوردن، اجتناب از وعده های غذایی بزرگ، قرار دادن میوه ها و سبزیجات در نیمی از بشقاب، تغییر دادن شیر مصرفی به انواع بدون چربی یا کم چرب (1درصد)، دریافت نیمی از غلات مصرفی به صورت سبوس دار، احتیاط در مصرف غذاهای حاوی نمک و نوشیدن آب به جای نوشیدنی های شیرین باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، دکتر حاجی محمودی افزود: برای متعادل ساختن کالری دریافتی، از ایده "انتخاب غذاهایی که بیشتر خورده شوند و کاهش دریافت غذاهایی که باید کمتر خورده شوند"، استفاده شود.
در برنامه غذایی روزانه برای پیشگیری از بیماری کرونا، دو اصل تنوع و تعادل باید رعایت شود، تعادل به معنی مقادیر کافی از موارد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در 6 گروه اصلی غذایی قرار دارند و مواد غذایی در هر گروه غذایی، دارای ارزش غذایی نسبتا یکسان هستند و می توان از یکی به جای دیگری استفاده کرد.
امسال روز جهانی غذا با شعار «آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا» مزین شده است و آگاهی مردم در خصوص غذای سالم و ایمن می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاثیرگذار باشد.
در این شرایط معاونت غذا و دارو خود را در کنار فعالان حوزه غذا دیده و ضمن آرزوی سلامت و افزایش کیفیت زندگی برای تک‌تک این تلاشگران، حمایت از آن‌ها را حمایت از قهرمانان غذایی کشور می‌داند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 244159
روابط عمومی
تهیه کننده

روابط عمومی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *