• تاریخ انتشار : 1403/02/25 - 14:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 132
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته فشار خون :

برگزاری دوره آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از فشار خون بالا

دوره آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از فشار خون بالا با هدف آگاهی و ارتقا سلامت عموم مردم نسبت به نقش تغذیه در پیشگیری از فشار خون برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از فشار خون بالا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو،مهندس بیتا نافعی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در کارگاه آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از فشار خون بالا که صبح امروز 26 اردیبهشت 1403 در سرای محله سنایی برگزار شد گفت:  اندازه گیری فشار خون در منزل و نگهداری نتایج ثبت شده، میزان تاثیر تغییر شیوه زندگی را مشخص می کند، همچنین به پزشکتان کمک می کند تا به عارضه هایی که ممکن است وجود داشته باشد آگاه شود.

وی افزود: کاهش وزن حتی به میزان اندک در زمانی که اضافه وزن یا چاقی وجود داشته باشد می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و تغذیه سالم و بهبود سبک زندگی می تواند قدمی به سمت سلامتی بیشتر باشد، همچنین راه های کاهش مصرف نمک ازجمله استفاده از طعم دهنده های طبیعی و چاشنی ها به جای نمک، اصلاح روش پخت و پز، انتخاب میان وعده های سالم و بدون نمک، مصرف مواد غذایی تازه به جای فرآوری شده میتواند موثر باشد.

کارشناس تغذیه تصریح کرد: برنامه غذایی غنی از غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب و کاهش مصرف چربی اشباع شده و کلسترول می تواند به بهبود بیماری فشار خون بالا کمک کند. برنامه غذایی با این مشخصات تحت عنوان رژیم غذایی dash به منظور متوقف کردن فشار خون بالا استفاده می شود.

وی در پایان: مراجعه منظم به پزشک را  کلید اصلی کنترل فشار خون در افراد عنوان کرد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت غذا,اخبار معاونت
  • کد خبر : 265784
کلمات کلیدی
ادمین  روابط عمومی
تهیه کننده

ادمین روابط عمومی

برگزاری دوره آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از فشار خون بالا برگزاری دوره آموزشی نقش تغذیه در پیشگیری از فشار خون بالا